|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات بسیار ارزشمندی برای کشور انجام داده است که قابل کتمان نیست. هاشمی جدا از این اقدامات افرادی را تربیت کرده که بسیار برای کشور موثر واقع شده‌اند.
 نباید اجازه جولان به موج سواران داد/مردی که پا به پای بحران‌ها ایستاد و از هیچ کوششی در راه سازندگی کشور پس از هشت سال دفاع‌مقدس دریغ نورزیده و با همه توان از پیش از انقلاب تاکنون در کنار امام بوده و از کیان نظام دفاع کرده است، سال‌هاست مورد هجمه رفتارهای تخریب‌گرایانه عده‌ای قرار گرفته است که توجهی به خدمات شایانی که انجام داده ندارند. ایجاد کمپین‌های تخریبی و بی‌احترامی‌ به آیت‌ا... هاشمی از صحن علنی مجلس توسط تندروها گواهی بر این امر است. سیدفاضل موسوی نماینده مجلس هشتم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اقدامات تخریبی تندروها علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرمان به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید.

چرا آیت‌ا... هاشمی هدف تخریب قرار گرفته و می‌گیرد

از همان قبل از پیروزی انقلاب افرادی به مخالفت با آیت‌ا... هاشمی می‌پرداختند که بیشتر این مخالفت‌ها به خاطر ارتباط بسیار نزدیک وی با حضرت امام با محوریت مبارزه با رژیم استبدادی بود؛ برخی از این مخالفت‌ها به همان زمان برمی‌گردد. آیت‌ا... هاشمی حتی قبل از پیروزی انقلاب از موقعیت ممتازی در میان انقلابیون برخوردار بودند و اکنون در میان روحانیونی که بسیار متدین و باسواد هستند و با امام ارتباط نزدیکی داشتند آیت‌ا... هاشمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نمی‌توان این مساله را کتمان کرد، اما متاسفانه برخی با هدف تخریب و توهین به آیت‌ا... دنبال اغراض شخصی و جناحی خود هستند. آنها کسانی هستند که همواره به ارتباط آیت‌ا... هاشمی و بنیانگذار انقلاب اسلامی غبطه می‌خوردند. با نگاهی به کتاب آیت‌ا... می‌توان برداشت کرد که این مرد با نوشتن چنین کتابی هدفش یاری رساندن به مردم و کمک به رشد و تعالی کشور بوده است. در آن زمان بسیاری از افراد قبل از انقلاب و حتی نسل‌های پس از جنگ در مخیله‌شان ‌نمی‌گنجید که حکومتی در این کشور غیر از پهلوی ایجاد شود.

چرا این تخریب‌ها ادامه دارد؟

شخصیت‌های انقلابی که زحمات زیادی برای شکل‌گیری انقلاب کشیده‌اند همواره هدف تخریب و هجمه قرار گرفته‌اند.آیت‌ا... هاشمی در مسجد هفت‌تیر مورد ترور دشمنان انقلاب قرار گرفته بود که خوشبختانه جان سالم به در برد. بسیار قابل تامل است افرادی در معرض این اقدامات قرار گرفتند چون شهید مدنی، قرنی، مفتح، رهبر معظم انقلاب و آیت‌ا... دستغیب که همه از کلیدی‌ترین یاران و همراهان امام بودند. آیت‌ا... هاشمی اقدامات بسیار انسانی و انقلابی برای کشور انجام داده‌اند که قابل چشم‌پوشی نیست. همه انسان‌ها بالاخره خطاها و اشتباهاتی داشته‌اند ولی چرا نباید قدر استوانه‌های انقلاب را بدانیم. فردی که تمام حیات خود را برای سربلندی کشور، دین، هویت و آزادی مردم گذاشته است، حتی اگر به طور مثال اشتباهی نیز از جانب وی روی داده باشد، این از انصاف به دور است که همه اقدامات ارزشمند ایشان را از ابتدای انقلاب تا به امروز نادیده بگیریم. گرچه همچنان باید یاد آور شد که این مخالفت‌ها غرض ورزانه است و ایشان به هیچ خطایی مرتکب نشده‌اند که اینچنین مورد تخریب عده‌ای تندرو قرار بگیرند. این افراد در چه مقامی هستند که به آیت‌ا... بگویند که شما در خانه خود بنشین! باید به آنها گفت که او از انقلابیون اصیل است و هیچ‌گاه کنار نمی‌رود. چطور آن که بیرون باغ است می‌تواند به کسی که در باغ است بگوید از باغ برو بیرون! یادشان رفته است که زمان جنگ چه وانفسایی بود و بسیاری از آقایان یادشان نرود که آیت‌ا... چه مدیریت و فداکاری‌ها کردند.

ایجاد کمپین‌های تخریبی و موج‌سواری عده ای از مخالفان آیت‌ا... هاشمی از چه نشات می‌گیرد؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات بسیار ارزشمندی برای کشور انجام داده است که قابل کتمان نیست. هاشمی جدا از این اقدامات افرادی را تربیت کرده که بسیار برای کشور موثر واقع شده‌اند. همان‌هایی که امروز علیه آیت‌ا... موج‌سواری می‌کنند باید بدانند روزی همه این مخالفت‌ها گریبان خود آنها را نیز خواهد گرفت. نهادهای ذیربط باید جلوی این موج‌سواری‌ها را بگیرند. هر چیزی باید در قاعده، اصول و درستی خود انجام بپذیرد. ما در عصری هستیم که مردم از همه چیز آگاهند و کسانی که در صدر امور قرار دارند و نسبت به این امر وظیفه دارند باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند و نباید اجازه جولان به موج‌سواران داده شود. باید به تندروها گفت اگر فرض را بر این بگیریم که آقای هاشمی کنار برود چه کسی را به جای آیت‌ا... هاشمی می‌خواهند قرار دهند؟ فردی که همواره گنجینه‌ای از اسرار بوده و در مواقع ضروری به داد دولت رسیده است. امیدواریم افرادی که از روی نا آگاهی یا خدای ناکرده غرض‌ورزانه برخی سخنان را به زبان می‌آورند به خود بیایند.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین