|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
دهها هزار یمنی امروز (سه شنبه) در استانها و شهرهای مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت، در تظاهراتی با عنوان «مخالفت با طرح استعمار و جنایتها و محاصره علیه یمن»، ادامه حملات وحشیانه به این کشور را محکوم کردند.
مردم انقلابی یمن امروز با شرکت در این تظاهرات شعارهای علیه آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی سردادند.
شبکه خبری المیادن گزارش داد، در تظاهراتی که بعدازظهر امروز در خیابان فرودگاه شهر صنعا برگزار شد، تظاهرات کنندگان طرح استعماری علیه یمن و تجاوز به این کشور را محکوم کردند.
مفتی استان تغز نیز گفت که این تظاهرات بخشی از اقداماتی است که باید از طریق آن قدرت ملت یمن را به جهانیان نشان داد.
کمیته انقلابی یمن از مردم این کشور دعوت کرده بود تا در تظاهراتی که روز سه شنبه دراستانها و شهرهای مختلف یمن برگزار می شود، شرکت کنند.
المیادین افزود که تظاهرات امروز در ادامه تظاهرات هایی است که از آغاز حملات به یمن هرازگاه برپا می شود و همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر شبکه خبری العالم نیز گزارش داد که برگزارکنندگان این تظاهرات در بیانیه پایانی تأکید کردند، ملت های دنیا در قبال ادامه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی مسؤول هستند و باید به این تجاوزها اعتراض کنند.
آنان همچنین بر ضرورت آغاز تحقیقات بین المللی درباره جنایت های متجاوزان تأکید کردند.
در بیانیه پایانی همچنین تأکید شده است: مردم یمن حق دارند به تجاوزات عربستان پاسخ دهند.
برگزارکنندگان این تظاهرات که با حضور ده ها هزار نفر از مردم در صنعا برگزار شد، از گروه های سیاسی یمنی خواستند خلأ قانونی به وجود آمده در کشور را جبران کنند.
ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، ماه هاست یمن را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده و با ادامه حملات خود مانع کمک رسانی به مردم این کشور می شود.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشورعربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.
در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.
کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن ومحاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
ارتش وجنبش انصارالله یمن که ازفروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده وبیشتر شهرها را دراختیار خود دارند، درجبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین