|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
رییس شبکه رسانه ای والفجر سنگال در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در داکار گفت: ایران با مشی امام خمینی (ره) در تحولات منطقه اثرگذار است.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه
برگزاری هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در تهران، حسن ذاکری رایزن فرهنگی کشورمان در داکار با امین نیاس رییس شبکه بزرگ رسانه ای والفجر دیدار و گفت وگو کرد.
امین نیاس به عنوان یکی از مدعوین این اجلاس به ایران اعزام می شود تا علاوه بر آشنایی نزدیک با تاریخ و تمدن ایرانی، در جریان دستاوردهای ایران در حوزه رسانه های جمعی قرار گیرد.
در آغاز این دیدار، نیاس ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری و رشد تدریجی و 32 ساله شبکه رادیو و تلویزیونی خود، به دیدار با امام خمینی (ره) در تهران که منجر به تأسیس این نشریه و همزمان با عملیات والفجر رزمندگان اسلام شد، اشاره کرد.
رییس شبکه بزرگ رسانه ای والفجر سنگال ادامه داد: امام خمینی (ره) بر فعالیت مردمی و جدا نبودن از عامه مردم و مستضعفین تأکید داشتند و بنابر همین توصیه امام خمینی (ره)، محل فعلی شبکه را در محله ای نسبتا فقیرنشین و پر جمعیت در 32 سال پیش انتخاب کردیم و همین حضور در کنار مردم منجر به حفظ و رشد بیش از پیش شبکه شده است.
وی، اظهار داشت: ایستادگی بر آرمان های انقلاب اسلامی و خط و مشی حضرت امام خمینی (ره) جزو اصول اولیه والفجر بود و تا به حال علی رغم فشارهای سیاسی دولت ها و کشورهای مختلف دست از این اصول بر نداشته ایم. لذا با حفظ استقلال خود توانسته ایم در فضای منطقه و برای اهداف تعالی اسلام تأثیرگذار باشیم.
نیاس، با توجه به صف بندی های جدید و تحرکات سعودی ها خواستار همکاری و حمایت بیشتر ایران از این شبکه در تحقق اهداف و رسالت رسانه ای خود شد.
وی با اشاره به کتاب «جهاد در اسلام»، بیان کرد: در این سفر حامل کتاب جدیدی در زمینه جهاد در اسلام که مبتنی بر تجربیات و فعالیت های 32 ساله خود در زمینه رسانه، دین و فرهنگ تالیف کرده ام، خواهم بود و می توان آن را به زبان دیگر از جمله فارسی نیز ترجمه کرد.
در ادامه رایزن فرهنگی ایران در داکار، خلوص نیت و پایداری در برابر هجمه ها و فشارهای بیرونی را از عوامل موفقیت شبکه والفجر برشمرد و گفت: امید است تا طی ملاقات با مسئولین رسانه ای کشورمان بتوانید به تفاهمات مورد نظر دست پیدا کنید و با تقویت پایگاه مهم تبلیغی والفجر و با تلاش های مشترک در تحقق وحدت اسلامی که از اهداف حضرت امام خمینی(ره) بود، بکوشیم.
حسن ذاکری در پایان نسبت به ترجمه و چاپ کتاب «جهاد در اسلام»، اعلام آمادگی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین