|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر عراق که در نتیجه خواسته‌های مردم مطرح شد، جنجال گسترده‌ای در محافل سیاسی و مردمی ایجاد کرده‌است.
به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیرعراق بحث جدل های گسترده ای در محافل سیاسی و مردمی عراق به وجود آورده است. هدف از اصلاحات پیشنهادی کاستن از فساد و کاهش هزینه هایی است که مسئولان ارشد برای دولت عراق دارند.

 خبرنگار شبکه در گزارشی به بررسی پیشنهادات نخست وزیر عراق پرداخت و گفت: از جمله بارزترین پیشنهادات حیدر العبادی که کابینه عراق نیز با آنها موافقت کرده است حذف پست های معاونت رئیس جمهور و نخست وزیر است که بر اساس اصول طایفه ای تقسیم شده اند. به جریان انداختن پرونده های فساد سابق و کنونی زیر نظر کمیته عالی و انتخاب قضاتی که به بی طرفی و سلامت معروف هستند و حذف هرگونه سهمیه بندی حزبی و طایفه ای و لغو اعتبارات فوق العاده از دیگر اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر به شمار می رود.

در ادامه گزارش آمده است العبادی این اصلاحات را براساس خواست مردم مطرح کرد. افشای ابعاد پنهان پرونده های فساد، لغو مصونیت مسئولان و دیگران برای انجام تحقیقات درباره پرونده های فساد، لغو قانون امتیازات اعضای پارلمان و کابینه و تصویب قانونی دیگر به جای آن، تشکیل شورای عالی برای حل مشکل برق از جمله مهمترین خواسته های مردم به شمار می روند. تحقیق درباره پرونده های فساد مربوط به تسلیحات و ارتش و نیز تحقیق درباره قاچاق نفت و خرید و فروش آن پس از سال 2003 از دیگر خواسته های مردم است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین