|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
ناوگروه روسی میهمان ناوگان شمال، عصر سه شنبه با بدرقه فرمانده ناوتیپ منطقه چهارم نیروی دریایی انزلی و انجام تمرینی مشترک با ناوگان شمال، بندرانزلی را به قصد باکو ترک کرد.
فرمانده ناوگروه روسی در جمع خبرنگاران گفت : از طرف نیروی دریایی ارتش روسیه از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از آستراخان دعوت می کنیم .
ناخدا یکم کریل تارننکو با قدردانی از نیروی دریایی ارتش ایران، ابراز امیدوری کرد که همکاری های دوستانه بین دو کشور همواره گسترش یابد.
وی در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد اهمیت خزر افزود : خزر دارای منابع طبیعی بسیار غنی است و تمامی همسایگان خزر باید برای حفظ محیط زیست طبیعی این دریا و منابعش تلاش و همکاری کنند.
فرمانده ناوگروه روسی اظهار کرد: بندرگاه انزلی ساختار خوبی دارد ، انزلی شهر زیبایی است و از مهمان نوازی ایرانی ها قدردانی می کنیم .
فرمانده ناوتیپ ناوگان شمال نیز در جمع خبرنگاران گفت : ناوشکن دماوند ، ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن یک فروند بالگرد نیروی دریایی ایران همراه ناوگروه روسی در محدوده آبهای 20 درصد جمهوری اسلامی ایران تمرین مشترکی کردند.
ناخدا احمدرضا باقری با اشاره به حضور 200 نیروی ایرانی و 150 نیروی روسی در این تمرین مشترک، هدف از این دیدار و تمرین را افزایش تعامل و ارتقای توان رزمی و آشنایی بیشتر نیروها و توسعه همکاری های مشترک عنوان کرد.
تقدیم هدایا بین نیروهای روسی و ایرانی ، نواختن سرود دو کشور ، اهدای آلبوم عکسی از دیدار از سوی ناخدا باقری و حرکت دادن کلاه ها توسط نیروهای ایرانی بخش هایی از مراسم بدرقه بود.
ناوگروه روسی طی سه روز حضور در گیلان با فرمانده ناوگان شمال و فرماندار انزلی دیدار کرده و از ناوگان شمال ، موزه نظامی و شهر انزلی ، منطقه آزاد انزلی و ماسوله دیدن کردند.
این سومین سفر ناوگروه های روسی به بندرانزلی است، پیش از این در سال های 1386 و 1393 ناوگروه های این کشور با هدف ارتقاء روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند.
شایان ذکر است یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه سال 1392 با اعزام به آب های سرزمینی کشور روسیه، در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفت.
شهرستان بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان، مقر منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین