|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
نشست مشترک هیات اقتصادی و تجاری استان کانتو ویتنام به سرپرستی معاون استاندار کانتو با شماری از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ، مدیران کل دستگاههای اقتصادی و بازرگانان مازندران عصر امروز سه شنبه در ساری برگزار شد.
هیات اقتصادی استان کانتو کشور ویتنام که شامگاه روز گذشته وارد استان مازندران شدند ، امروز از یک واحد تولیدی مرغ و کشتارگاه صنعتی طیور قائمشهر دیدن کردند.
نشست امروز با محوریت بررسی تبادل اطلاعات و گسترش زمینه همکاری در حوزه کشاورزی دو استان مازندران و کانتو ویتنام برگزار شد.
دلاور حیدر پور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی بخش کشاورزی استان به تولید سالانه شش میلیون تن محصولات کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: سالانه این استان در 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیش از یک میلیون و 350 هزار تن شالی به عنوان محصول عمده و استراتژیک کشور را تولید می کند.
وی به تولید سالانه 2.5میلیون تن محصولات باغی در مازندران اشاره کرد و افزود: مرکبات و کیوی مهمترین محصول باغی هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید سالانه بیش از 220 هزار تن مرغ و 70هزار تن انواع آبزیان بیان داشت: یک میلیون هکتار جنگل اقتصادی در استان وجود دارد.
حیدر پور مهمترین محصولات کشاورزی قابلیت صادراتی را آبزیان به ویژه انواع ماهیان پرورشی و خاویاری ، گل و گیاهان دارویی ، پرتقال و کیوی و مرغ عنوان کرد و گفت: مازندران آماده ارایه خدمات فنی و مهندسی در حوزه کشاورزی نیز است.
وی به وجه اشتراک ویتنام با استان مازندران در بخش تولید برنج اشاره کرد و اظهار داشت: موسسه تحقیقات برنج آمل در مازندران آماده هر گونه همکاری و تبادل اطلاعات در این زمینه است.
وی همکاری علمی و تحقیقاتی در حوزه تولیدات کشاورزی مازندران و ویتنام را ضروری دانست و گفت: مازندران در بخش صادرات مرغ نیز آمادگی کامل دارد.
بام وان کویانا ( pham van quynh) رییس کشاورزی استان ویتنام نیز بر لزوم تبادل اطلاعات در تولیدات کشاورزی با استان مازندران تاکید کرد و گفت: بیشتر محصولات تولیدی استان مازندران به ویژه صنعت کشتارگاهی و پرورش انواع ماهی و گوشت مرغ مورد نیاز ویتنام است.
وی به وجود 110هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان کانتو ویتنام اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت حدود 17میلیون نفری استان کانتو بسیاری از محصولات کشاورزی مورد نیاز این استان وارداتی است.
وی به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی ایران و استان مازندران به کانتو اشاره کرد و گفت: برنج مهمترین محصول تولید ویتنام است که از 90 هزار هکتار اراضی شالیزاری سالانه حدود یکی میلیون تن شالی برداشت می شود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت بیوتکنولوژی کشاورزی ، بیان داشت: همکاری علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی در کنار تبادل کالاهای کشاورزی بین استان مازندران و کانتو مورد تاکید است.
وی مهمترین نیاز امروز ویتنام را صنعت کشتارگاهی و پرورش طیور دانست و گفت: با توجه به بازدید میدانی از چند واحد تولیدی و صنعیت کشتارگاهی مازندران ، در این زمینه می توانیم بیشتر همکاری و سرمایه گذاری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا هیات اقتصادی و تجاری استان کانتو ویتنام فردا از بندر امیر آباد بهشهر و دیداری را با ربیع فلاح استاندار مازندران نیز خواهند داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین