|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
سفیر جمهوری اسلامی ایران دردهلی نو اجرای طرح های زیربنایی درایران را به نفع هند دانست وخواستار مشارکت و سرمایه گذاری این کشور دراجرای این طرح ها شد .
غلامرضا انصاری، درمصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان فاینشنال اکسپرس دردهلی نو، با بیان اینکه اکنون رقابت نظامی جای خود را به رقابت اقتصادی وتجاری درمنطقه داده است افزود : شرایط تغییر کرده وهند برای سرمایه گذاری درایران باید زودتر تصمیم بگیرد.
وی با ابراز امیدواری برای گسترش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی بین ایران وهند بعد از لغو تحریم ها اظهارکرد: هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم های غرب به مبادلات تجاری با ایران ادامه داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که چهار شبکه جاده ای اصلی ملی وبین المللی ایران یعنی چابهار- بندرعباس، چابهار- ایرانشهر- کرمان، چابهار- ایرانشهر-زاهدان - مشهد و چابهار- ایرانشهر- زاهدان- میلاک در مرز ایران با افغانستان می توانند موجب گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی بین هند و ایران شوند.
وی با بیان اینکه هند می تواند در طرح های بزرگ ایران مشارکت کند گفت:توجه دو کشور باید بر احداث خطوط لوله، شبکه های برق، جاده ها و خطوط راه آهن متمرکز شود.
وی افزود : هند وایران می توانند با هم در اجرای طرح های بزرگ ارتباطات و توسعه بندر چابهار همکاری کنند.
انصاری گفت که ایران در صدد اجرای طرح های زیربنایی ازقبیل راه آهن، شبکه های جاده ای، بنادر وفرودگاه ها است که اجرای این طرح ها، به هند در دسترسی به کشورهای آسیای میانه، روسیه، افغانستان وترکیه کمک می کند.
وی افزود : هند می تواند از کریدور بین المللی شمال وجنوب برای ارسال سریعتر کالاهای خود به کشورهای آسیای میانه وکشورهای اروپایی استفاده کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران دردهلی نو با بیان اینکه خلیج فارس ودریای عمان برای ایران وهند ازاهمیت بالایی برخوردار است گفت : دو کشور برای افزایش مبادلات خود باید خطوط کشتیرانی بین دوکشور را تقویت کنند.
وی افزود : ما در آینده نزدیک درانتظار یک هیات بزرگ اقتصادی از هند هستیم .
انصاری درپاسخ به سوالی درخصوص طلب نفتی 6.5 میلیارددلاری ایران از هند گفت : چندین نشست برای تبادل نظر در خصوص طلب ایران تشکیل شده است و ما امیدواریم که دولت هند گزینه های رضایت بخشی به ایران ارائه کند.
وی افزود : ما خواهان برقراری روابط دراز مدت با هند هستیم واراده سیاسی قوی برای تقویت هرچه بیشتر روابط ایران با هند وجود دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران درخصوص امکان واگذاری میدان فرزاد ب بدون برگزاری مناقصه به شرکت نفت وگاز طبیعی هند گفت : وزیر نفت ایران با سفر به هند تلاش های باور نکردنی را انجام داد ولی عکس العملی از سوی طرف هندی مشاهده نشد.
وی افزود : ایران اکنون رقابتی تر شده است و شرایط در حال تغییر می باشند. لذا لازم است که شرکت های هندی هرگونه تصمیم خود را با سرعت اتخاذ کنند.
انصاری، درپاسخ سئوالی درخصوص دعوت ازنخست وزیر هند برای سفر رسمی به ایران گفت : ایران به طور رسمی از نخست وزیر هند برای سفر به ایران دعوت کرده است ووی این دعوت را پذیرفته وما منتظر استقبال از نخست وزیر هند در ایران هستیم .
وی افزود : این سفر تاثیر زیادی در توسعه روابط دو کشور دارد و به نفع دو کشور و منطقه است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین