|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
سرپرست آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تصریح کرد که دولت و وزارت دفاع آمریکا در سال 2012 از تشکیل و قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش در سوریه آگاهی داشتند و با هدف سرنگون کردن دولت اسد آگاهانه به این گروه اجازه رشد دادند.
ژنرال مایکل فلین در مصاحبه با الجزیره تصریح کرد که واشنگتن در سال 2012 از نزدیک شکل گیری و قدرت گرفتن گروه های به اصطلاح جهادگرا در سوریه را زیر نظر داشت.
وی بصراحت اعتقاد برخی مبنی بر سهل انگاری مسئولین آمریکا در برخورد با این گروه ها را رد کرد و گفت که به نظر او واشنگتن آگاهانه و با یک تصمیم حساب شده به آن ها اجازه رشد و قدرت گرفتن در سوریه را داد و به هشدار های این آژانس توجهی نکرد.
اشاره این ژنرال آمریکایی به گزارشی است که آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال 2012 درمورد تحولات سوریه تهیه کرده و در آن هشدار داد که گروه های تکفیری ، اخوان المسلمین و گروه القاعده عراق با حمایت غرب و کشورهای خلیج فارس و ترکیه درحال استقرار و نیرومند شدن در خاک سوریه هستند.
در این گزارش که اخیرا غیر محرمانه اعلام شد، اوضاع سوریه در تابستان سال 2012 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پیش بینی شد که در صورت ادامه وضعیت موجود احتمال استقرار و تسلط رسمی و یا غیر رسمی گروه های تروریستی در سوریه وجود دارد و این همان چیزی است حامیان گروه های مخالف و طرفداران سقوط دولت اسد به دنبال آن هستتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین