|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۱
کد خبر: ۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
حجت الاسلام سید علی طاهری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح جلسه روز دوشنبه کمیسیون فرهنگی و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان افزود: وزیر ارشاد در پاسخ به سوال زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در خصوص علت اکران فیلم 'قصه ها' با وجود مشکلات محتوایی آن گفت : فیلم دارای اشکالات بیشتری بود که تا حدودی برطرف شد و باقیمانده آن واقعیات جامعه بود که نمی توان آنها را ندیده گرفت که سوال کننده از توضیحات جنتی قانع نشد.
وی همچنین به سوال عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان درباره اشکالات ساختار مدیریتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها اشاره کرد و گفت: وزیر ارشاد پاسخ داد که جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و نتیجه آن تا ماه آینده برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی می رود؛ بنابراین سوال مقتدایی از وزیر مراعا ماند.
نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد به نمایندگی از 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به بیان اشکالات حوزه سینما پرداخت که البته این موضوع در قالب سوال مطرح نشد بلکه برای همفکری بیشتر بود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی حوزه سینما ، نبود فیلمنامه قوی و عدم رونق داستان نویسی در کشور و مشکلاتی در حوزه نیروی انسانی است ؛ از این رو قرار شد کارگروه رسانه و هنر مجلس به ریاست پژمان فر جلساتی را با سازمان سینمایی برای حل این مشکلات ساختاری داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره سوال غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت از وزیر ارشاد نیز گفت: سوال وی درباره عدم نظارت بر عملکرد اوقاف بود که موجب اقدامات غیرقانونی و نارضایتی عمومی شده و قرار شد به علت عدم حضور رئیس سازمان اوقاف، جلسه دیگری با حضور وزیر و رئیس سازمان مذکور برای بررسی مشکلات موجود برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین