|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبودهای بهداشتی و درمانی کشور گفت: با اختصاص پنجسال یارانه کشور به حوزه سلامت می توان تمام مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف کرد.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در نشست با هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:حوزه سلامت علاوه بر جسم با روح و روان مردم در ارتباط می باشد لذا افزایش امکانات و خدمات بهداشت و درمان نقش مهمی در سلامت روح و روان مردم دارد.
وی به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت:همچنان باید در این زمینه کار و سرمایه گذاری شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی استان خوزستان گفت:در بازدید صورت گرفته از مراکز درمانی و بیمارستانی شهرهای دزفول و شوش مشخص شد که این شهرها از نظر امکانات درمانی با کمبودهای جدی مواجه هستند.
دکتر قاضی زاده گفت: بیمارستان نظام مافی شوش با 50 سال قدمت جوابگوی جمعیت بالای 200 هزار نفری این شهرستان نبوده و از نظر بهداشتی و تجهیزات اتاق عمل نیز بسیار ضعیف است ضمن اینکه کمبود تخت در این بیمارستان نیز مشهود است.
وی افزود: امکانات درمانی بیمارستان ابوذر اهواز نیز در سطح بسیار پایینی بوده که جای تاسف دارد.
وزیر بهداشت کاهش بودجه مصوب بیمارستان های دزفول و شوش را با وجود کمبود امکانات درمانی این شهرها درست ندانست و از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به خاطر حمایت از اعتبارات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تقدیر کرد.
قاضی زاده هاشمی در خاتمه بیان داشت:از آنجا که بیشتر مدیران ارشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دزفولی می باشند انتظار می رود توجه ویژه ای نسبت به شهرهای دزفول و شوش داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح بیمارستان مجهز در شهرهای دزفول و شوش باشیم.
در این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول مسایل و مشکلات این دانشگاه و نیز بیمارستان بزرگ دزفول را با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشتند.
پرداخت مطالبات پزشکان ، تامین امکانات برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، جذبد 50 عضو هیات علمی دانشگاه و جذب پرسنل جدید ، پرداخت اعتبارات ویژه به دانشگاه علوم پزشکی دزفول و توجه به شهرستانها در وزارتخانه مذکور در زمان تخصیص اعتبارات از جمله مطالب طرح شده در این نشست بود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه دوشنبه وارد استان خوزستان شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین