|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
رییس شورای اسلامی شهر قزوین، بر لزوم تعامل هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری با خبرنگاران تاکید کرد گفت: نقادی حق رسانه ها است ولی این نقد باید صادقانه، عالمانه و سازنده باشد.
عباس ظاهری روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و رسانه بویژه شهید محمود صارمی، افزود: خبرنگاران با نگاه تیزبینانه خود مسائل و مشکلات شهری را رصد کرده و به مسوولان گوشزد می کنند.
وی اظهارکرد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه و بازتاب دهنده مشکلات مردم و بعبارتی پل ارتباطی بین مردم و مسوولان می باشند.
ظاهری، اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه یک رسانه دانست و تاکید کرد: باید اطلاعات و اخبار با دقت و صحت در اختیار مردم قرار گیرد و اگر در این فرآیند خللی ایجاد شود، اعتماد مردم به رسانه کاسته یا سلب خواهد شد و البته خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین توانسته با ایجاد اعتماد ارتباط خوبی با مجموعه های مختلف ایجاد کند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به حضور خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر گفت: اعضای این شورا معتقدند باید مردم در جریان تصمیم گیری های شهری باشند و به همین دلیل خبرنگاران می توانند آزادانه در جلسات علنی حضور یافته و موضوعات مطروحه و تصمیمات را به مردم اطلاع رسانی کنند.
ظاهری افزود: دیدار با اهالی رسانه نباید تنها محدود به روز خبرنگار شود و در این راستا تصمیم گرفته ایم که نشست جداگانه ای بجز این دیدار داشته باشیم تا نظرات خبرنگاران را از نزدیک بشنویم.
ظاهری در ادامه از همکاری و تلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در پوشش اخبار شورای اسلامی شهر و مجموعه های شهرداری در راستای کمک به مدیریت شهری و انعکاس نظرات مردم تقدیر کرد.
رییس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران و فعالان عرصه خبر با اطلاع رسانی به موقع و شفاف در تنویر و مهندسی افکار عمومی نقش بسزایی دارند، گفت: خبرنگاران به واسطه ارتباط مستمر و با مردم دارند، می توانند منشا مشارکت های مردمی برای مدیریت شهری شوند.
حکمت اله داوودی از رسانه ها خواست با نقد منصفانه مدیریت شهری را یاری کنند.
وی افزود: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در شهر اتفاق افتاده و نباید این تلاشها نادیده گرفته شود.
وی اظهارکرد: به یقین تولید اخبار و گزارش های دقیق و شفاف می تواند مدیریت شهری را برای توسعه شهر هدایت کند.
داوودی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری بسیار با اهمیت و تاثیرگذار است، افزود: خبرگزاری ایرنا نیز طی سال ها همکاری با مدیریت شهری ثابت کرده امانتدار و علاقه مند به توسعه شهری و تحقق اهداف کلان قزوین می باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: امیدوارم این ارتباط و تعامل خوب بین رسانه و مدیریت شهری روز به روز افزایش یابد، و بازدید امروز اعضای شورای شهر قزوین نیز نشانگر احترامی است که این مجموعه برای اصحاب رسانه قائل است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت، نهایت تلاش خود را برای بازتاب نظرات مردم، بیان خدمات نظام و تقویت گفتمان دولت در عرصه های مختلف بکار گرفته است.
وحید مقدم سلیمی با اشاره به سابقه 80 ساله ایرنا افزود: کارآمدی و اخلاق محوری ضرورت باسابقه ترین رسانه ملی کشور می باشد و البته این جایگاه برای ایرنا با هشت دهه سابقه فعالیت طبیعی است.
وی، ارتباط مستمر با لایه های مختلف اجتماع از یکسو و همچنین تعامل با مدیران برای انعکاس مسایل و مشکلات مردم به منظور رفع آنها را جزو وظایف ذاتی ایرنا خواند و گفت: در این میان امانت داری، صحت و دقت در انتقال مطالب، وجهه همت همیشگی همکاران ایرنا است ولی ایرنا در این راه، مقبولیت خبری را بر معروفیت کاذب ترجیح خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین