|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
پیکر 38 غواص شهید گمنام روز دوشنبه از محل میدان امام (ره) به سمت گلستان شهیدان اصفهان تشییع شد.
کاروان شهیدان غواص گمنام از بعدازظهر روز دوشنبه پس از برگزاری آئینی در میدان امام (ره) با حضور گسترده مردم به سمت گلستان شهدای اصفهان حرکت کرد.
آحاد مردم در آئین تشییع این شهدا با در دست داشتن پلاکاردهایی از تصاویر شهدای غواص و رهبر معظم انقلاب از میدان امام به سمت خیابان های حافظ، احمد آباد، بزرگمهر، آپادانا و سجاد و در نهایت گلستان شهدا حرکت کردند.
در آئین تشییع این شهدا شعارهایی مانند مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، یا حسین مظلوم، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و شهیدان زنده اند الله اکبر از سوی مردم سر داده شد.
بر اساس این گزارش، حضور مردم در این آئین به حدی زیاد است که تردد به سختی در مسیرهای تعیین شده صورت می گرفت.
حرکت کاروان پیکر غواصان شهید از چهارشنبه 14 مرداد از شهر کاشان آغاز و پس از عبور از شهرستانهای آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار، فریدن، تیران، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شهر بهارستان و شاهین شهر و برخوار، عصر امروز دوشنبه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر اصفهان تشییع شد.
28 اردیبهشت ماه سال جاری پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد که پیکر 175 نفر از آنان جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند که در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.
هویت پیکر مطهر 50 شهید از این شهدا تاکنون شناسایی شده است که 11 نفر آنها از استان اصفهان هستند و روز سه شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان به خاک سپرده می شوند.
گردان یونس جمعی لشکر 14 امام حسین (ع) متشکل از رزمندگان غواصی بود که در عملیات آزاد سازی فاو در خاک عراق و نیز عملیات کربلای چهار و پنج ، نقش موثری در شکست خطوط دفاعی ارتش عراق ایفا کرد.
غواصان شهیدی که امروز با حضور مردم اصفهان تشییع شدند ، در عملیات کربلای چهار پس از عبور از رودخانه عریض و پرآب اروند در خاک عراق به دست نیروهای ارتش بعث اسیر و سپس با دستان بسته شهید و به شکل دسته جمعی دفن شده بودند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
بعد از گمنام و غواص

راننده ی تانک و خلبان! خوب جواب میده!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین