|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
استاندار خوزستان گفت: اقتصاد خوزستان به دلیل دولتی بودن فضای اشتغال و تولید دچار تنگی نفس شده است.
عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در آیین بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک و روز صنعت و معدن در محل تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز اظهار کرد: با ظرفیت هایی که در اتاق بازرگانی و صنعت استان رخ داده باید اقتصاد خوزستان در بخش غیر دولتی اداره شود.
وی با بیان اینکه صنعت در خوزستان باید پیوستگی داشته باشد تا هزینه و ضرر آن کاهش یابد بیان کرد: چرخه صنعت و تولید در خوزستان باید به طور کامل انجام شود تا دیگر مثلا صنایع نیاز به تامین قطعه و یا محصول دیگری از خارج استان با هزینه بالا نداشته باشیم.
استاندار خوزستان با اشاره به مشکل دیگر در بخش تولید و اقتصاد خوزستان افزود: متاسفانه مردم این استان برای سرمایه گذاری رغبت و خطر پذیری کافی را ندارند.
مقتدایی گفت: از توان خوزستان و از فرصت های اقتصادی که در این استان است باید برای تولید استفاده کرد.
وی افزود: برای حل مشکلات بخش صنعت و اقتصاد خوزستان باید تمامی مشکلات در این حوزه را جمع آوری کرد و برنامه ریزی جامعی در برنامه ششم توسعه در جهت توسعه کار و اشتغال اختصاص داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان داشت: تمام اقتصاد مقاومتی در تولید و تجارت خلاصه می شود.
نورا... حسن زاده در ادامه بیان کرد: تولید اگر رقابتی و صادرات گرا باشد می تواند در بازار جهان رقابت کند، البته نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، جلوی رقابت تولیدکنندگان را می گیرد.
وی افزود: شرایطی که در چند سال اخیر و تحریم ها، فشار زیادی را بر تولید کنندگان وارد کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه بیان کرد: حضور سرمایه داران در کشور عراق و ارتباط آنها با سرمایه داران عراقی به عنوان کشور همسایه با خوزستان بسیار ضعیف است.
حسن زاده گفت: به دنبال سرمایه گذاری مشترک بین خوزستان با سایر کشورهای خاورمیانه هستیم تا ارتباط تجاری این استان با کشورهای دیگر قوی تر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین