|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
مشاور استاندار فارس و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: رسانه ها با ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم، انگیزه آنها را برای فعالیت و تلاش در مسیر پیشرفت و تعالی کشور و استان بیشتر کنند.
آیت الله رزمجو، روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا که روز شهادتش (17 مرداد 77) به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است، افزود: رسانه ها باید کمک کنند که احساس امنیت در جامعه گسترش یابد و فارس ، شیراز ، ظرفیت ها و شرایط آن را آن گونه که هست معرفی کنند.
وی ادامه داد: از نظرها و پیشنهادهایی که خبرنگاران مطرح می کنند می توان به عنوان نقشه راه توسعه استان فارس بهره گرفت.
او اظهار کرد:توسعه و پیشرفت استان فارس بدون حضور و مشارکت رسانه ها ممکن نیست و باید در سایه همدلی و همزبانی قطار توسعه استان را به ریل بازگردانیم.
وی، حرفه خبرنگاری را به منزله یک فعالیت تحقیقاتی دانست و افزود: در حرفه خبرنگاری، خلاقیت و اخلاق از عناصر کلیدی و مهم است و ضروری است یک خبرنگار این ویژگی ها را در انجام فعالیت خود همواره حفظ کند.
مشاور استاندار فارس گفت: استان فارس در میان سایر استان های کشور در جهان از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و نام این استان در کنار نام شهر شیراز در همه جا مطرح است.
رزمجو افزود: تعبیر رهبر معظم انقلاب در مورد دانشگاه شیراز یعنی دارالعلمی در دارالعلم، بیانگر این جایگاه است.
محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1347در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و در 17 مرداد 1377 همراه با دیپلمات های ایرانی در مزارشریف افغانستان به دست عوامل گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.
شورای فرهنگ عمومی کشور 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین