کد خبر: ۵۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکهزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد.
سورنا ستاری روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین فن بازار تخصصی فناوری های نوین شهری که در محل بوستان گفت و گو برگزار شد افزود: شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی و گمرکی برخوردار هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 درصد از بودجه دولت متکی به درآمدهای نفتی بوده و این امر یک فرصت استثنایی را برای تغییر رفتار بوجود آورده است.
ستاری تاکید کرد: عمده درآمد کشور باید از محل فروش اختراع باشد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه های انسانی داخلی تصریح کرد: دیدگاه های جدید در اقتصاد و کارآفرینی کشور را متحول می کند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در اقتصاد دانش بنیان تفکر کارآفرینی مدنظر است.
وی افزود: فناوری و دانش موجب کاهش هزینه ها می شود.

** بوستان علم و فناوری اوایل شهریور ماه افتتاح می شود/امضای یکهزار تفاهم نامه در دومین فن بازار
رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: بوستان علم و فناوری به منظور نمایش دایمی فناوری های نوین شهری اوایل شهریور ماه افتتاح می شود.
بابک نگاهداری نیز در این آیین افزود: شرکت های برتر محصولات خود را در این بوستان به نمایش خواهند گذاشت.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های شرکت های داخلی، ساماندهی و تقویت فضای کسب و کار دانش بنیان در عرصه مدیریت شهری عنوان کرد.
نگاهداری تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه فن بازار شرکت های دانش بنیان، غرفه های کارفرمایی و نهادهای حمایت کننده در کنار یکدیگر حضور داشتند.
به گفته وی امسال 12 شهرداری کلانشهرهای کشور در فن بازار فناوری های نوین شهری شرکت کردند.
رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 292 تفاهم نامه خرید محصول امضا شد خاطرنشان کرد: در این دوره از فن بازار فناوری های نوین شهری بیش از یکهزار تفاهم نامه امضا شده است.
وی گفت: تلاش می کنیم لایحه ای را به منظور تسهیل اجرای مبانی تفاهم نامه ها تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران ارایه دهیم.
نگاهداری افزود: سال گذشته 10 درصد از تفاهم نامه ها اجرایی شد که با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم این عدد سه تا چهار برابر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین