|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
ستاری با بیان این که پژوهش‌های نفتی در حوزه کارآفرینی جواب نمی‌دهد، گفت: امسال تنها 25 درصد از بودجه کشور به نفت متکی است و این یک فرصت استثنایی برای ایران است تا رفتار خود را تغییر دهد.
معاون علمی رییس جمهور گفت: تفکر بچه‌پولداری در اقتصاد دانش‌بنیان جایی ندارد.

سورنا ستاری در مراسم اختتامیه دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه‌های فناوری‌های نوین شهری، گفت: سالهاست که ایران به داشتن نفت، گاز و ... افتخار می‌کند اما در اقتصاد دانش‌بنیان باید تمامی این افتخارات را کنار گذاشت؛ چرا که در اقتصاد دانش‌بنیان جوانان، نیروی انسانی و ... بسیار بااهمیت هستند.

وی با بیان این که تفکر نفتی، خام‌فروشی و بچه پولداری در اقتصاد دانش بنیان جایی ندارد، گفت: در کشورهایی که متکی به نفت هستند به مهندس و نیروی انسانی تحصیلکرده نیازی نیست چرا که چنین کشورهایی با اتکا به پول بی‌زحمت، صنایع را وارد می‌کنند و تنها به چند تکنسین نیاز دارند تا از این صنایع مراقبت کنند.

معاون علمی رییس جمهور با بیان این که در اقتصاد دانش‌بنیان تفکر کارآفرینی وجود دارد، گفت: بر اساس این تفکر، هنگامی که در خیابان راه می‌روید و مشکلی می‌بینید به جای آنکه از شهرداری و دولت گله‌مند شوید از مشکلات ایده گرفته و راهکارهای خلاقانه‌ای را ایجاد می کنید.

ستاری با بیان این که نیازمند مشارکت جوانان در صنعت هستیم، گفت: در اقتصاد دانش بنیان جوانان 25 تا 30 سال نقش مهمی در صنعت ایفا می‌کنند به گونه ای که شرکت های فیس‌بوک و مایکروسافت را نیز جوانان 30 ساله راه انداخته اند.

وی با بیان این که به جای سخنرانی مسؤولان در این گونه همایش‌ها بهتر است مخترعین داستان زندگی خود را بگویند که چگونه از یک مشکل الهام گرفته و ایده‌های خلاقانه‌ای را به وجود آورده‌اند، گفت: شهرداری نیز باید بخشی از درآمدهای خود را با اتکا به این شرکت‌ها تامین کند.

معاون علمی رییس‌جمهور با بیان این که دانشگاه های ما باید مکانی برای ارائه پژوهش و ایده‌های خلاقانه باشد، گفت: هر جایی که رانت بزرگ نفتی و پول مفت آن وجود داشته باشد به پول بی‌زحمت عادت می‌کنند و این مساله فرهنگ زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد به گونه ای که ماشین مدل بالا و زندگی مجلل ارزش می شود اما کسی به پژوهش و ایده‌های خلاقانه که طلا است توجهی نمی‌کند.

ستاری با بیان این که پژوهش‌های نفتی در حوزه کارآفرینی جواب نمی‌دهد، گفت: امسال تنها 25 درصد از بودجه کشور به نفت متکی است و این یک فرصت استثنایی برای ایران است تا رفتار خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه امسال 1500 شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است، گفت: هنوز سیستم بانکی نتوانسته برای ایده‌های خلاقانه قیمت بگذارد و برای حمایت از آنها وارد عمل شود اما معاونت علمی علاوه بر معافیت های گمرکی و مالیاتی، تمام قوانین تسهیلگر را ایجاد خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین