|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
اطمینان دارم و شهادت می دهم که شما هیچ نیت سیاسی و غیرصادقانه ای از حرف های روراست خود در برنامه رادیویی نداشتید. اما مع الاسف شما ناخواسته از کلیدواژه های مخالفان – صادق و کاذب – توافق هسته ای استفاده کرده اید.
یکی از مقامات دولتی  و شخصیت های سیاسی کشور در نامه خطاب به بهنوش بختیاری، مطالبی را درباره ماجرای حاشیه اظهارنظر اخیر او عنوان کرده است.

متن این نامه که به شرط محفوظ ماندن نام نویسنده، در اختیار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید قرار گرفته، به شرح زیر است:

سرکار خانم بهنوش بختیاری
با سلام

برای چون منی که علیرغم مسئولیت‌ها و مشغله های کاری سال های گذشته، تماشای هنرمندی سرکارعالی در سریال‌های تلویزیونی، را در زمره تفریحات حذف نشدنی خود قرار داده بودم، سخت است که اکنون شما را در این ماجرای غیرضروری که حاصل یک سوءتفاهم و البته دامن زدن به آن از سوی برخی گروه های سیاسی است، ببینم.

با این وجود، لازم دانستم، مطالبی را به شکل مختصر و کاملا دوستانه به عرض شما برسانم. قبلا یادآوری می کنم که حقیر نه روزنامه نگارم و نه هنرمند. حتی از شخصیت حقوقی و سیاسی خود هم در این نوشته فاکتور گرفته ام. از این رو، نوشته ام نه آرایه ادبی دارد و نه ذوق هنری و نه حتی جهتگیری سیاسی؛ بلکه چند کلمه حرف صادقانه و رک و راست است با هنرمندی که دوستش می دارم:

1-    اطمینان دارم و شهادت می دهم که شما هیچ نیت سیاسی و غیرصادقانه ای از حرف های روراست خود در برنامه رادیویی نداشتید. اما نمی توان از این موضوع نیز به راحتی عبور کرد که گروهی از مخالفان دولت آقای دکتر روحانی، در کمین فرصتهای اینچنینی نشسته اند تا از آب گل آلود ماهی موردنظر خود را بگیرند.

2-    مع الاسف شما ناخواسته از واژه هایی استفاده کرده اید که در روزها و هفته های پیش از آن، به عنوان کلیدواژه های مخالفان – صادق و کاذب – توافق هسته ای شناخته شده اند. کافی است مروری بر حرفهای خود داشته باشید؛ به کار بردن لغاتی مانند "ذوق زده" و "ترکمنچای"، اوج آرزوی مخالفان توافق هسته ای اخیر را برآورده کرد و سرکارعالی ناخواسته چنان پاس گلی به آنها دادید که سوژه مدتهای مدید آنها را فراهم کرد. آنها با گره زدن این واژه ها به هم، تلاش کردند تا با یارگیری از میان هنرمندان، شما را به سمت خود بکشانند؛ درست همان موضوعی که اطمینان دارم از درگیر شدن در آن بیزارید.

3-    کافی است نگاهی به روند تحولات رخ داده رسانه ای و شبکه های اجتماعی بیندازید تا متوجه شوید که بلافاصله پس از حرف های شما، چه جو سنگینی برای تبلیغ این موضوع که شما با تیم هسته ای مخالفید به راه افتاد. این نکته از آن جهت قابل تامل است که این جو، پیش از آنکه یک روزنامه بخواهد علیه شما مطالبی را بنویسد به راه افتاده بود. در واقع، قشری خاص از مخالفان دولت آقای روحانی، با نقشه ای حساب شده، اولا شما را به اردوگاه خود کشاندند و سپس جناح مقابل را وادار به واکنش کردند.

4-    در مطلب نگاشته شده در روزنامه مذکور، توهینی به سرکارعالی نشده است اگرچه با شما موافقم که لحن آن به شدت تحریک کننده و نامناسب بود و کاش هرگز نگاشته نمی شد. اما نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که جنس آن نوشته، مانند جنس حرفهای شما بود؛ یعنی اگر از حرفهای شما بتوان این برداشت را کرد که توافق وین مانند ترکمنچای، توافقی ننگین بود و در نتیجه، عاملان آن – دکتر ظریف، همکارانشان و حتی دکتر روحانی – خائن بوده اند، آنگاه می توان این گونه تفسیر کرد که آن روزنامه نیز شما را – با عرض معذرت – دلقک خطاب کرده. اطمینان دارم که نه منظور شما خائن دانستن دکتر ظریف بوده و نه منظور نویسنده بی احتیاط روزنامه، دلقک خطاب کردن شما.

5-    متاسفانه، فضای ایجادشده توسط مخالفان دولت، باعث شد تا آنها به خواسته بعدی خود – که همانا واکنش نشان دادن شما بود – برسند و با عرض معذرت باید گفت شما در این دام آنها گرفتار شدید و با پاسخ مجدد خود، دستاویز دیگری به مخالفان دولت دادید تا از آن بهره برداری سیاسی لازم را بکنند.

6-    گواه حرفهای حقیر را می توانید با یک جستجوی ساده در سوابق حامیان امروز خود بیابید. آنها نه تنها از پوشش و رفتار شما ایراد می گرفتند بلکه شما را به استفاده از نمادهای صهیونیستی هم متهم کرده بودند.

در پایان، بار دیگر تاکید می‌کنم که در صداقت و غیرسیاسی بودن  اظهارنظر شما ذره ای تردید ندارم. باشد که با همین صداقت، و با کمی چاشنی تدبیر، از دادن سوژه به سوءاستفاده گران سیاسی هم جلوگیری کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
1
بهنوش بیچاره نمردو سیاسی هم شد همین روزهاست که بگن بهنوش بختیاری تو اشپز خانه داشته غنی سازی میکرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
بهنوش بختیاری و اظهارنظر در مورد سیاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین