|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
باید منتظر ماند و دید تلاش قشر خاصی از نمایندگان برای انحراف افکار عمومی از موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های هسته ای و اقتصادی، به کجا خواهد کشید و آیا آنها خواهند توانست آرای از دست رفته خود را در انتخابات اسفندماه بازیابند؟
مهرداد بذرپاش یکی از نمایندگان منتسب به جناح حامی محمود احمدی نژاد که امروز از پاسخ وزیر اقتصاد در بذرپاش درباره علت عدم اجرای مصوبه گشایش LC با پرداخت 30٪ دولت توسط بانک‌ها قانع نشد، پیش از این سابقه جالبی در هجمه های کلامی به دولت تدبیر و امید داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ظاهر سوال امروز بذرپاش، حمایت از بازاریان و اصناف بود، اما نتیجه سوال و قانع نشدن او، ظاهرا موارد دیگری بوده است.

بدون مرور پاسخ های وزیر اقتصاد، رفتار بذرپاش نشان می داد که گویی او بدون توجه به هر پاسخی، عزم خود را برای "قانع نشدن" و تحمیل کارت زرد سوم به طیب نیا، جزم کرده است.

در روزهای اخیر، و پس از حصول توافق هسته ای وین، مطابق پیش بینی ها، حملات به وزیر اقتصاد به طور فزاینده بیشتر شد تا جایی که به جز بذرپاش، دیگر نمایندگان همفکر او نیز به صورت حساب شده ای هجمه به طیب نیا را در دستور کار قرار داده اند. به طور مثال حمید رسایی نیز در روزهای گذشته، هجمه به طیب نیا در حوزه بورس را رهبری کرده بود.

حجم گسترده تبلیغات برای این نمایندگان در شبکه های اجتماعی، و تشدید آن با طرح سوالات مذکور از وزیر اقتصاد، شبهه سیاسی بودن این سوالات را افزایش داده است. گویی نمایندگانی که مطرح شدن نام خود را مدیون محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی هستند، با ناامیدی از عملکرد هسته ای دولت، حمله به دولت در حوزه اقتصادی را با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات مجلس دهم افزایش داده اند تا شاید از این رهگذر آرای رو به کاهش خود را با کسب محبوبیت میان فعالان اقتصادی افزایش دهند.

اما ناگفته پیداست که سابقه چنین نمایندگانی – که اساسا موضع گیری خاصی در مورد مسائل اقتصادی نداشته اند – مانع از آن می شود که بازاریان و فعالان اقتصادی آنها را به عنوان یک دلسوز در حوزه کاری خود قلمداد کنند.

مهرداد بذرپاش، از جمله نمایندگانی بود که با انتخاب آهنگ پیشواز "مرگ بر آمریکا" در اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تلاش کردند تا استکبارستیزی خود را همزمان با مذاکرات هسته ای نشان دهند اما خیلی زود معلوم شد این آهنگ ها بر روی گوشی‌هایی تنظیم شده است که اکثر آنها گوشی های فوق پیشرفته شرکت های آمریکایی بودند!

روزنامه منتسب به این نماینده در سال های 88، 89 و 90 با دریافت رقم بی سابقه 2.2 میلیارد تومان یارانه از دولت محمود احمدی نژاد، فقط روزنامه کیهان را به عنوان رقیب در کنار خود می دید.

حال باید منتظر ماند و دید تلاش قشر خاصی از نمایندگان برای انحراف افکار عمومی از موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های هسته ای و اقتصادی، به کجا خواهد کشید و آیا آنها خواهند توانست آرای از دست رفته خود را در انتخابات اسفندماه بازیابند؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
مهدی دانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
2
3
وقتی نماینده ای با رانت خواری به مدارک عالیه دست پیدا کند و به نمایندگی از مردم به مجلس برود بیش از این انتظار نداریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین