|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
وی افزود: بخش عمده‌ای از برنامه‌ها اجرایی شده و بخشی هم مربوط به محدودیت‌ها و تنگناهای مالی است که تلاش می‌شود این محدودیت‌ها هم برطرف شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باردیگر تأکید کرد: مجوزی برای راه‌اندازی دفتر BBC در تهران داده نشده است.

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه ۱۸ مرداد در حاشیه دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل هتل انقلاب تهران آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران گفت: عمده مسائلی که در این اجلاس باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و گزارش‌هایی هم که معاونان وزارتخانه از فعالیت‌های خود ارائه می‌کنند، مسائل مشترک و مرتبط با بحث کلی فرهنگ و  هنر است. مدیران استانی هم مسائل و چالش‌هایشان را مطرح می‌کنند و تلاش می‌شود تا خروجی آن طوری باشد که بتوانیم برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از برنامه‌ها اجرایی شده و بخشی هم مربوط به محدودیت‌ها و تنگناهای مالی است که تلاش می‌شود این محدودیت‌ها هم برطرف شود.

جنتی از اجرای سیاست واسپاری امور عرصه فرهنگ و هنر به بخش خصوصی در یکی دو سال گذشته سخن گفت و یادآور شد: برای رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و استان‌های دورافتاده و در واقع تامین عدالت فرهنگی کارهای خوبی انجام شده است و همه معاونان وزارت ارشاد هم موظف شده‌اند که حداقل ۲۰ درصد از اعتباراتشان را به مناطق محروم استان‌ها اختصاص دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مشکلات خبرنگاران و برنامه ارشاد برای کاستن از مشکلات آنها، گفت: عمده این مشکلات به بحث امنیت شغلی و همچنین مسائل رفاهی و تامین بیمه‌های اجتماعی خبرنگاران برمی‌گردد که دیروز هم به طور مفصل در برنامه روز خبرنگار از سوی نمایندگان آنها مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که ما روی آن تاکید داریم، کاهش موارد توقیف نشریات است؛ چرا که با توقیف یک نشریه از سوی هیات نظارت بر مطبوعات یا دستگاه قضایی، ممکن است گاهی تا ۱۰۰ نفر به یکباره شغل‌شان را از دست بدهند، لذا باید برای این معضل فکری کرد و راه‌حلی اندیشید.

جنتی افزود: در حوزه بیمه‌های اجتماعی هم می‌شود به نوعی تضمین کرد که سازمان تامین اجتماعی موظف شود خبرنگاران را بیمه کند.

وزیر ارشاد در این خصوص و در پاسخ به گله یکی از خبرنگاران که گفت با اینکه چندین رسانه همواره در اغلب برنامه‌های شما حضور دارند و نسبت به انعکاس صحبت‌های شما خدمت می‌کنند، شما روز گذشته و در روز خبرنگار از خبرگزاری ایسنا بازدید کردید که جنتی در پاسخ، گفت: ما برنامه‌ای به جز برنامه‌ای که برای روز خبرنگار دیروز در تالار وحدت برگزار شد، در این زمینه نداشتیم.

وی در توضیح بیشتر گفت: در آن برنامه ما از همه اهالی رسانه و اساتید ارتباطات و همچنین آقای ظریف وزیر امور خارجه دعوت کردیم که این یک دعوت آزاد بود. همان طور که عرض کردم بنده برنامه دیگری برای مراسم روز خبرنگار نداشتم اما از طرف دیگر اطلاع پیدا کردم که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور یک برنامه بازدید از ایسنا دارد و من دیدم که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر در این برنامه که مربوط به حوزه کاری بنده نیز هست حضور نداشته باشم، چندان شایسته نیست و من منطقا باید در آن برنامه حضور می‌داشتم. البته حضور من فقط نیم‌ساعت بود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد مجوز فعالیت یک تیم خبری از شبکه تلویزیونی BBC   در کشور گفت: مجوزی برای راه‌اندازی دفتر BBC در تهران داده نشده، اما کمیسیونی که نمایندگانی از وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی اعضای آن را تشکیل می‌دهند، بررسی‌های همه‌جانبه‌ای انجام داده و طی آن به یک گروه خبری از BBC برای یک مدت محدود و جهت تهیه یک گزارش خاص اجازه داده است.

جنتی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران بر لزوم کنترل سطح توقعات و مطالبات مردم بعد از توافق هسته‌ای اخیر تاکید کرد و گفت: نباید این‌گونه باشد که جامعه فکر کند همه مشکلات اقتصادی یک‌شبه حل می‌شود، اقتصاد ما اقتصاد بیماری است و مشکلات فراوانی دارد. بسیاری از واحدهای صنعتی ما با ظرفیت اندکی فعالیت می‌کنند و بیکاری هم همچنان در کشور وجود دارد.  ما وظیفه داریم که توقعات مردم را در حد معقول کنترل و آنها را توجیه کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین