|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
دیدار تیم‌های والیبال ایران و ژاپن در فینال آسیا با برتری ۲ بر صفر ژاپنی‌ها در جریان است.
دیدار فینال هجدهمین دوره والیبال قهرمانی آسیا ساعت ۱۸ امروز درحالی در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی بین تیم‌های والیبال ایران و ژاپن آغاز شد که صندلی خالی در این سالن دیده نمی‌شد و تماشاگران ایرانی ظرفیت سالن را پر کرده بودند. 

تیم ایران با ترکیب پوریا فیاضی٬ مصطفی شریفات ٬ حمزه زرینی٬ فرهاد پیروت‌پور ٬ محمدطاهر وادی و علی حسین (بازیکن آزاد) این دیدار را آغاز کرد. 

ژاپن هم با کونیهرو شیمیزو٬ یوشیفومی سوزکی٬ هیده‌اومی فوکاتسو٬ تاکاشی دکیتا٬ هاروکی آسانو و دایسوکه ساکایی ( بازیکن آزاد) به میدان آمد. 

دیدار با رقابت شانه به شانه دو تیم آغاز شد و وقت استراحت فنی نخست بازی با حساب ۸ بر ۷ به سود تیم کشورمان ثبت شد. در ادامه ژاپن با سرویس‌های هدف‌دار ایران را به دردسر انداخت. هرچه از زمان بازی می‌گذشت ژاپنی‌ها با جو سالن آشناتر می‌شدند و با ثبت نتیجه ۱۶ بر ۱۲ روی اسکوربورد٬ سامورایی‌ها ابتکار عمل را در میانه ست نخست به دست گرفتند. ورود صفایی به جای پیروت‌پور باعث شد ایران کمی فاصله‌اش را با حریف کم کند اما دو اشتباه پیاپی این بازیکن در حمله٬ نتیجه را ۱۸ بر ۱۴ به سود ژاپن کرد و اکبری ناچار شد برای دومین بار وقت استراحت بخواهد. 

کادر فنی ایران که می‌دانست بازیکنان ترکیب اصلی٬ به دلیل دیدار سنگین شب گذشته برابر چین خسته‌اند٬ قلی‌زاد را هم به جای زرینی به میدان فرستاد. 

اشتباهات پیاپی صفایی بالاخره باعث شد پیروت‌پور به جای خود بازگردد. فرهاد سال‌افزون هم جای وادی را در ترکیب اصلی گرفت اما این تعویض‌ها بی‌ثمر بود و ژاپن با بازی کم نقص شیمیزو در حمله ست نخست را ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کرد.


تیغ تیز سامورایی‌ها
ژاپن ست دوم را هم با برتری آغاز کرد. سرویس‌های قدرتی شیمیزو و سوزوکی دریافت اول ایران را با مشکل مواجه کرد و باعث شد ژاپن ۷ بر ۴ پیش بیفتد. حضور غلامی در خط سرویس چند امتیاز پیاپی برای ایران داشت اما وقت استراحت فنی نخست ست دوم با نتیجه ۸ بر ۶ به سود تیم مهمان ثبت شد. با حضور شریفات در میدان ایران بازی سرعتی را هم در دستور کار خود قرار داد و تک دفاع وادی بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاند. از این لحظه به بعد رقابت پایاپای دوتیم دوباره آغاز شد اما پیروت‌پور روی تور دفاع شد تا وقت استراحت فنی دوم هم ۱۶ بر ۱۴ به نام ژاپن ثبت شود. 
در بازگشت دو تیم به میدان٬ بازی کم اشتباه فوکاتسو و یاناگیدا اجازه نزدیک شدن به تیم ایران نمی‌داد تا در امتیاز ۲۰ بر ۱۸ اکبری تقاضای تایم‌اوت کند اما این یاناگیدا بود که در ادامه از حسین امتیاز سرویس گرفت. 
حضور رحمان داودی و سال‌افزون هم کمک زیادی به ایران نکرد تا ژاپن ست دوم را هم ۲۵ بر ۲۲ به سود خود تمام کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین