کد خبر: ۵۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید آینه تمام قد و منعکس کننده مسایل، مشکلات، چالش ها، واقعیات، حقایق، توانمندی های بالقوه و بالفعل در عرصه های مختلف باشند.
محمد مهدی زاهدی عصر شنبه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایرنا کرمان حضور یافت و افزود: آینه تمام قد یعنی اینکه آنچه را هست بدون کم و کاست منتشر کنند در حالی که تحلیل نیز در جای خود واجب است.
وی وظیفه رسانه را بسیار بزرگ و خطیر دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار باید بدون تحریف و کم و زیاد باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار نباید بر اساس سلایق فردی و سیاسی دست کاری شوند.
وی افزود: برای مثال در بحث توافق هسته ای می توان تحلیل های زیادی نوشت اما باید متن توافق را بدون کم و کاست انتشار داد.
زاهدی از خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل تلاش در انعکاس به موقع، دقت و امانتداری در اخبار تقدیر کرد و گفت: با این حضور خواستم از همه رسانه ها تشکر و قدردانی کنم.
وی افزود: رسالت اصلی خبرنگاران و رسانه ها همواره باید بر امانتداری، صداقت سرعت و دقت باشد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را از موضوعات مهم کشور برشمرد و بیان کرد: رسانه ها باید در چارچوب منافع ملی بحث اقتصاد مقاومتی را دنبال و بررسی کنند.
وی گفت: رسانه ها باید در فضای اطلاعاتی و ارتباطی جهان پویاتر شوند و مردم کشورمان باید از جزئیات برخی مسایل که در منطقه اتفاق افتاده آگاه باشند و این وظیفه رسانه ها است.
زاهدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه هزینه کرده که این هزینه امنیت ملی کشور خودمان را نیز تامین کرده است.
وی گفت: رسانه ها اول اخبار را به وضوح انعکاس دهند و بعد از آن موضوعات مختلف را مورد نقد و تحلیل قرار دهند.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: رسانه های کشور باید در این زمینه مقداری فعال تر و به روز تر شوند و بر اساس مقتضیات زمان و شرایطی داخلی و بین المللی صحنه های جدیدی را برای مردم خلق کنند تا مردم از مسایل مختلف مطلع شوند.
وی به توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: ابعاد مثبت و منفی این توافق را باید در فضای کارشناسی به مردم بگوییم.
زاهدی اظهار کرد: رییس جمهوری هم گفتند که این توافق مانند بازی فوتبال است و ما چند گل زدیم و چند گل خوردیم و مهم این است که در نهایت پیروز شویم.
وی گفت: اینکه سخنان رییس جمهوری را به مردم انتقال دهیم و حتی سخنان منتقدین را هم بگوییم موجب می شود مردم یک تصویر شفافی از توافق در ذهنشان نقش ببندد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: یقین داریم در نهایت کل نظام به طرف مقابل یک حرف را خواهد زد که یا می پذیریم، نمی پذیریم یا اینکه مشروط می پذیریم.
وی گفت: نظام، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و دولت در نهایت یک پاسخ را به آنها می دهد اما خوب است مردم در جریان باشند و در این صورت بعدها می توانند متوجه شوند چرا دولت این تصمیم را گرفت و مردم پشتیبان این تصمیم می شوند و رسانه ها در ابهام زدایی و تنویر افکار عمومی رسالت سنگینی دارند.
زاهدی همچنین درباره فعالیت های علمی خود در کنار سایر امور و وظایف اش گفت: هیچگاه تدریس و تحقیق را کنار نگذاشته ام.
دکترای ریاضی افزود: البته نماینده بودنم در مجلس شورای اسلامی روی کمیت مقالاتی که منتشر می کنم تاثیر گذاشته است.
وی در پاسخ به این که علم بهتر است یا سیاست بیان کرد: علمی که خالص و دقیق باشد و پاسخ ها را شفاف بدهد بهتر از هر چیزی است.
زاهدی گفت: علم ریاضی را دوست دارم چون ابهام ندارد و پاک است و جواب ها در این علم صریح است و برای هر جواب نیز استدلال وجود دارد.
وی اظهار کرد: تاکنون بانی چند زمینه جدید در زمینه ریاضی کشور بوده ام و از جمله در زمینه ابرساختارهای جبری برای نخستین مرتبه در کشور کار کردم.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت این مرکز و سیاست های تحولی ایرنا در حوزه خبر بیان کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین