|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۵۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: دولت تدبیر و امید حامی رسانه ها است و از نقد عالمانه و منصفانه و انتقاد سازنده آنها استقبال می کند.
ایوب رحیمی بعدازظهر شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین، 17 مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران این رسانه تبریک گفت و افزود: دولت یازدهم فضای مناسبی را برای فعالیت رسانه ها فراهم ساخته است.
وی اظهار کرد: برخلاف برخی دوره ها که خبرنگاران و رسانه ها درگیر شکایات مدیران از خود بودند، در دولت تدبیر و امید فضای مطلوبی برای بیان نظرات و دیدگاه های اهالی رسانه ها در حوزه های مختلف بوجود آمده که البته برخی مباحث که برخلاف منافع ملی و به شکل مغرضانه مطرح می شوند، از آنها جدا است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه برای انعکاس رویدادها و وقایع جامعه، گفت: خبرنگاران باید بدون کم و کاست و با پرهیز از کم گویی یا زیاده گویی، منعکس کننده واقعیت های جامعه باشند و به روشنگری بپردازند.
وی با بیان اینکه برخی اوقات شاهد افراط و تفریط در فضای رسانه ها هستیم که باید از آن پرهیز کرد، افزود: رسانه ها باید با مسایل و رویدادها را به شکل منصفانه و صادقانه برخورد کنند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین، پیگیری مسایل و مطالبات مردم از مدیران را از وظایف مهم رسانه ها برشمرد و گفت: مدیران خدمتگزار مردمند و باید در برابر خبرنگاران و اهالی رسانه ها پاسخگو باشند و اگر چنین نباشند باید جای خود را به فردی که پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی باشد، بدهند.
وی در ادامه به نقش رسانه ها در ارتقای سطح امید و نشاط و امنیت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:رسانه ها در این خصوص باید یاری گر مسوولان باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی مناسب خود به برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم کمک کنند.
رییس ستاد انتخابات استان قزوین با توصیه به مجریان و مسوولان برگزاری انتخابات برای رعایت امانتداری و بی طرفی کامل، گفت: با هرگونه سوء استفاده از بودجه دولت برای تبلیغات و هزینه بیت المال به سود یا ضرر نامزدهای احتمالی انتخابات به شدت برخورد می شود.
وی اضافه کرد: از دستگاه قضایی استان قزوین درخواست کرده ایم تا به منظور برخورد و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شعبه ویژه ای را راه اندازی کند.
رحیمی در ادامه از حمایت رسانه ها از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در جریان مذاکرات با گروه 1+5 قدردانی کرد و گفت: رسانه ها سهم قابل توجهی را در موفقیتی که بدست آمد، داشتند.
وی با تاکید بر تلاش رسانه ها برای تقویت وحدت و انسجام ملی، اظهار کرد: اگر در همه جا بر روی منافع ملی خود اتفاق نظر داشته باشیم و همه جا متحد و منسجم باشیم، به اهداف خود دست یافته و به موفقیت می رسیم.
وی خاطرنشان کرد: باید به خود ببالیم که تیم مذاکره کننده هسته ای با اقتدار کامل در برابر قدرت های جهانی از منافع ملی و حقوق ملت و کشور دفاع کردند و بدنیا و حاکمان کشورها اثبات نمودند که با مذاکره، تعامل و گفت و گو می توان سخت ترین چالش ها و مشکلات را از پیش رو برداشت و حل کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش پایانی صحبت های خود از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا قزوین بابت پوشش خبری و انعکاس وقایع و رخدادهای استان قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد این رسانه بتواند همچنان در مسیر صحیح اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی موفق عمل کند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار را گرامیداشت و گفت: ایرنا، رسانه دولت و نظام و مردم است.
وحید مقدم سلیمی با بیان اینکه ایرنا دارای رویکردی اعتدالی است در مسیر اهداف دولت و نظام جمهوری اسلامی حرکت می کند، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در شرایطی که شاهد بی مهری و کم لطفی رسانه ای نسبت به دولت هستیم، دارای وظیفه و رسالت حساسی است چرا که بیان خدمات دولت و قدرتمند نشان دادن آن، قدرتمند نشان دادن ظام و مایه اقتدار کشور می باشد.
وی با اشاره به پوشش گسترده و کامل مربوط به مذاکرات هسته ای کشورمان و گروه 1+5 از سوی ایرنا، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این رویداد همپا و همسطح رسانه های مطرح دنیا گام برداشت که این مهم افتخاری دیگر برای این رسانه رسمی دولت و نظام و خبرنگاران و مسوولان آن بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین