|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۵۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
وزیر دادگستری گفت: ما نگرانی اساسی در مرحله اجرا داریم و عبور از این مرحله، همبستگی ملت را می خواهد، همانطور که با اقتدار به توافق رسیدیم.
وزیر دادگستری با تشریح دستاوردهای توافق هسته ای میان ایران با قدرتهای بزرگ جهانی موسوم به گروه 1 + 5گفت: « از آنچه که در توافق هسته ای بدست آورده ایم، خوشحال، خرسند و شادیم اما حتما ذوق زده و خوش خیال نیستیم.»

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه در آیین بزرگداشت 17 مرداد روز «خبرنگار» که در اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی و با حضور محمد خدادی مدیرعامل ، خانواده شهدا و کارکنان ایرنا برگزار شد، افزود: « آنچه را در قالب برجام و توافق هسته ای کسب کرده ایم، دستاوردی بزرگ است اما باید اذعان داشت، همه آنچه را که می خواستیم به دست نیاورده ایم و باید تلاش کنیم دشمن از آنچه به دست آورده است، نتواند علیه ما استفاده کند.»

وی با بیان اینکه مخالفان توافق هسته ای اکنون همه تلاش خود را برای سنگ اندازی در مرحله اجرای آن به کار گرفته اند، تصریح کرد: کسانی که دیدند نمی توانند فضای تفاهمنامه را به هم بزنند حالا در اجرا دارند سنگ اندازی می کنند و از چهارشنبه گذشته سنگ اندازی آنها در اجرا شروع شده است.

وزیر دادگستری گفت: ما نگرانی اساسی در مرحله اجرا داریم و عبور از این مرحله، همبستگی ملت را می خواهد، همانطور که با اقتدار به توافق رسیدیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که جمهوری اسلامی با ابزار و توان مادی کمتر و با توان رسانه ای کمتر در مقام مقایسه، قدرت هماوردی پیدا کرده و هیچکس، چه دشمنان این توافق هسته ای و چه برخی دوستان منتقد داخلی این را نمی توانند انکار کنند که در یک هماوردی تاریخی قرار گرفته ایم.

وی افزود: با تلاش هایی که جمهوری اسلامی انجام داده این توافقنامه به عنوان اصلی ترین موضوع آمریکا درآمده و بحث انگیزترین موضوع جهانی است و نشان داده که ایران قدرتی در تراز جهانی بدست آورده و این به خاطر پیام شهدا است.

پورمحمدی با بیان اینکه رسانه ها بخش هدایت را در این عرصه بر عهده دارند، خطاب به فعالان رسانه گفت: ما درخواست داریم بخش محتوا را نیز خود برعهده بگیرید و برای اینکه محتوا قابل ارائه شود، می توانید آن را به بلوغ برسانید.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر بنا باشد یک نظام در عرصه جهانی قدرت پیدا کند با بیان هدایت است، افزود: هرکس در دنیا می خواهد جایگاه پیدا کند باید زبانش هدایت باشد و دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای از زبان هدایت و نیکو استفاده کردند و منطق خوبی داشتند و این کلام سبب شد بر فضا مسلط شوند و در عرصه هسته ای دستاوردهای ما بسیار بسیار بالا است.

* تجلیل از دستاوردهای روحیه شهادت و استقامت

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما خرسندیم که همه صحنه های زندگی به عطر شهادت و ایثار، استقامت و پایداری و قدرت مقاومت و استواری عجین شده و این از دستاوردهای بزرگ نظام ما و انقلاب اسلامی است و این فرهنگ متعالی خود را در همه عرصه ها نشان داده است.

وزیر دادگستری هدف و رسالت پیامبر(ص) را ابلاغ پیام دانست و ادامه داد: جالب است قوی ترین موضوع و رساترین پیام در قرآن این است و وظیفه اصلی پیامبر(ص) ابلاغ است و این نکته بزرگی است، زیرا در جامعه انسانی زندگی می کنیم و جامعه انسانی وجه مشخصش تفکر، عقلانیت و بیان احساسات و دریافت معارف، آگاهی ها و علم است و این بخش انسانی تنها مواد تغذیه و ارتزاقش پیام و خبر است.

پورمحمدی ادامه داد: خبر، پیام و انتقال محتوا مهمترین موضوع ارتباطی و مراودات جامعه انسانی است و در ادبیات شیعی ما برجسته ترین حادثه تاریخ تشیع حادثه کربلا است و در کنار افتخارآفرینان بزرگ تاریخ اسلام، آنکه همپای امام حسین(ع) است حضرت زینب(س) بود و منتقل کننده آن پیام و آن حادثه بود و در واقع آن حضرت فضای والای معرفت انسانی و انسان شدن را منتقل کردند.

وی گفت: انقلاب ما آنچه داشت با انتقال پیام بود، ما که با سرنیزه و جنگ چریکی پیروز نشدیم، انقلاب با شعور انباشته اجتماعی ما و ارتقای فهم متعالی اجتماعی با تبادل احساسات و فهم جدید از نیاز و تحول اجتماعی شکل گرفت.

وزیر دادگستری افزود: انقلاب ما از این فرصت استفاده کرد و امروز اگر انقلاب اسلامی در جایگاه ممتاز خود قرار گرفته، بواسطه قدرت انتقال پیام بود و البته این قدرت یک ابزار و یک فرصت است و آنچه که پیام را ماندگار و نفوذپذیر می کند محتوای پیام است و هنر انقلاب تولید محتوا و هنر شما(خبرنگاران) تولید انتقال پیام بوده و اکنون فرصت های جدیدی که در اختیار ما در عرصه جهانی قرار گرفته، حکایت از این معنا دارد.

*خانواده بزرگ رسانه جز متحول ترین حوزه های جمهوری اسلامی ایران است

پورمحمدی گفت: خانواده بزرگ رسانه جز متحول ترین حوزه های جمهوری اسلامی است که رشد پیدا کرده و امروز جمهوری اسلامی از یک بدنه عظیم خانواده رسانه در بخش های مختلف برخوردار شده و از بخش خبرنگاری، تحلیل، کارهای فنی، یارانه، گرافیک و کارهای هنری شما، جامعه بسیار بزرگی شده است، گرچه مقداری تعداد رسانه ها زیاد شده اما افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: باید یک رویکرد نوین پیدا کنیم رسانه ها را کنار هم بچینیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم و این حوزه را باید بیشتر توجه کنیم.

پورمحمدی افزود: امروز روز خبرنگار است و شهید صارمی و دیگر بزرگانی در مزار شریف شهید شدند که آنها 9 نفر از فرزندان این ملت شامل چند نفر از همکاران ما، از وزارت خارجه، دستگاه های اطلاعاتی و رسانه بودند که در شرایط بسیار سختی به شهادت رسیدند و آنها برای دفاع از منافع ملی و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش داشتند.

وزیر دادگستری گفت: آنها در صحنه ماندند و بخش زیادی از آن به انتخاب خود این عزیزان بود و حاضر شدند در خط مقدم از جانشان مایه بگذارند و از منافع و آرمان های کشور دفاع کنند.
وی ادامه داد: پیام ما برای شهیدان بویژه شهدای رسانه این است که نگران افسوس گذشته و نگران آینده نباشید که چیزی از دست نخواهید داد و خود شهدا هم پیام به باقی افراد می دهند که نترسید و چیزی نمی شود و اندوهی را هم به دل ندهید.

* خبرنگاران برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران ظرفیت کار اطلاع رسانی را برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می گیرند و نتیجه کار آنها امانتداری، صداقت، بسترسازی برای همبستگی و همدلی، آسیب شناسی از مخاطرات و تبدیل این آسیب ها به فرصت است.

محمد خدادی با اشاره به نقش خبرنگاران در خارج از مرزها و در داخل کشور افزود: خبرنگاران و روزنامه نگاران در راه حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ منافع و امنیت ملی همانند سربازان مقدم جبهه رسانه ای در مصاف با مخالفان، معاندان و ملحدان در خارج از مرزهای عمل می کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در داخل مرزها نیز تلاش برای شناسایی ظرفیت و بهره گیری از آن و فراهم کردن فرصت موفقیت روزافزون ارکان نظام را به عهده دارند.


مدیرعامل ایرنا ضمن قدردانی از حضور حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری در این مراسم گفت: آقای پورمحمدی آشنا با خبرگزاری جمهوری اسلامی و رسانه است و حضور وی در روز مبارک خبرنگار را که با نام شهید صارمی مزین است، گرامی می داریم .

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف بود که در سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف شهید شد و شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، 17 مرداد ماه را به عنوان روز «خبرنگار» نامگذاری کرد.

ایرنا افتخار دارد که شهدای دیگری نیز از جمله مسعود مشایخی، حسین فرهادی کوهپایه، علی نبی پور انگجی، سپهدار ساجدی، سیدمهدی میرافضلی، داریوش گودرزی کیا را طی هشت سال دفاع مقدس و سانحه هوایی تقدیم کرده است.

همچنین کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری ایرنا یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال 1361 است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین