|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۵۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
رئیس سازمان انرژی اتمی، خبرنگاران را یکی از عناصر مقتدر و توانمند منافع ملی عنوان کرد و گفت: در صورتی که فساد و تباهی را مانند برف در نظر بگیریم، گردش آزاد اطلاعات نظیر تابش آفتاب تابستانی است.
علی اکبر صالحی عصر جمعه در نخستین نشست روزنامه نگاران، نیازهای حرفه ای مسائل اجتماعی که در مجموعه ورزشی، فرهنگی تلاش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی از مسئولان و مدیران و دبیران رسانه ها و خبرنگاران برگزار شده بود، افزود: باید به دنبال گردش آزاد اطلاعات براساس موازین قانون اساسی بود.
وی یادآور شد: زمانی که به این نشست دعوت شدم می خواستم در خصوص موضوع هسته ای صحبت کنم اما فکر کردم که به طور یقین برای شما، موضوعی تکراری است.
وی با اشاره به واژه خبرنگار گفت: خبرنگاری فقط نوشتن خبر نیست، بلکه نگارش خبر نیز می باشد، یک خبرنگار هم می نویسد و هم می بیند.
صالحی با اشاره به سابقه خبرنگاری در ایران، دولت عثمانی و جامعه غرب، گفت: بی تردید یکی از عوامل بیداری مردم در دوره مشروطیت نقش رسانه ها بود به طوری که در آن زمان به مبارزه با استعمار جهت داده شد.
به گفته صالحی، یک خبرنگار باید اطلاعات جامعه شناسی، تاریخی و روانشناسی را بخوبی بداند و ادیب خوبی باشد.
صالحی گفت: متاسفانه وقتی به برخی از سایت ها مراجعه می کنیم با نگارش نادرست برخی از خبرها مواجه می شویم که این در شان و جایگاه خبرنگاری نیست.
وی تاکید کرد: خبرنگاری پیش از آنکه اکتسابی باشد، ذاتی است نظیر سیاستمداری که به غیر از تحصیل در علوم سیاسی باید ذاتا سیاستمدار باشد.
وی با مقایسه حوزه خبر در سالهای قبل و بعد از انقلاب، گفت: رشد رسانه ها بعد از انقلاب قابل مقایسه با سالهای قبل از انقلاب نیست. تعداد کتاب هایی که پس از انقلاب در ایران چاپ شده به اندازه کتابهایی است که در کشورهای اسلامی چاپ شده است.
صالحی بیان داشت: امروز با توجه به پیشرفت تجهیزات و وسایل ارتباط جمعی با انفجار اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم.
وی خبرنگاران را پادشاهان بی تاج و تخت عنوان کرد و گفت: خبرنگاران هستند که می توانند جلوی شایعات مخرب را بگیرند و اساس شایسته سالاری را در جامعه جاری و ساری کنند.
وی ادامه داد: خبرنگاران می توانند جلوی چاپلوسی و دغلکاری را با مراجعه به سوابق افراد بگیرند.
به گفته وی، خبرنگاران می توانند اخلاق را در بستر صحیح فراهم کنند، هرچند متاسفانه اخلاق در جامعه هر روز کمرنگ تر می شود بنابراین مسئولیت شما خبرنگاران در این خصوص بسیار زیاد است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
2
نکات و اشاراتِ

خیلی دقیق و سنجیده ای بودند.


درود خدا بر شما باد

إن شاءالله تعالی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین