|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
امام جمعه قشم گفت: تقویت خبرنگاران در حقیقت تقویت همه اقشار جامعه و گامی در جهت رشد و بالندگی کشور است.
حجت الاسلام رضا جوکار روز جمعه در دیدار خبرنگاران جزیره قشم با وی، افزود: تشکیل خانه مطبوعات حرکت بسیار خوبی در جهت تقویت قشر خبرنگار است و امیدوارم موجب تقویت خبرنگاران و اصحاب رسانه شود.
وی تلاش خبرنگاران به صورت شبانه روزی و دلسوزانه را علاوه بر انعکاس اخبار، عاملی در جهت حل مشکلات دانست و از این رویکرد تقدیر کرد.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و تبریک روز خبرنگار، گفت: نمی توان به خبرنگاری به عنوان یک شغل نگاه کرد بلکه فعالان این عرصه همچون معلمانی هستند که بر اساس شوق و ذوق و مسوولیت فعالیت می کنند.
امام جمعه قشم ادامه داد: کار خبرنگاران کمتر از کار معلمان نیست و یک خبرنگار می تواند معلم جامعه باشد و با قلم خود، یک فرد یا جامعه را رشد و تعالی دهد.
وی تاکید کرد: خبرنگاران باید با بی طرفی، دوری از هوای نفس و منیت، در تولید اخبار حقوق افراد را مد نظر داشته باشند.
حجت الاسلام جوکار از خبرنگاران خواست تا بررسی دقیق و مستند یک رویداد، از دامن زدن به شابعات خودداری کنند و با پیگیری موضوعات از طریق مسوولان، پاسخ شبهات و شایعات را از طربق رسانه ها بدهند.
وی ادامه داد: سرعت در تولید اخبار یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در عرصه اطلاع رسانی است و خبرنگاران و عکاسان خبری باید شکارچی لحظه ها باشند.
امام جمعه قشم نظم و دلسوزی را از دیگرات صفات مورد نیاز خبرنگاران عنوان و اضافه کرد: باید مشکلات مردم را با وسعت دید مشاهده و با دلسوزی به مسوولان منتقل کرد.
در پایان این نشست خبرنگاران و فعالان عرصه خبر جزیره قشم با تقدیم لوح تقدیر، تجلیل شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین