کد خبر: ۵۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که اخیرا برای تشکیل مجمع گفت و گوی منطقه ای منتشر شد، راهکار برون رفت از جنگ و درگیری است.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان، افزود: ارایه پیشنهاد مزبور از سوی وزیر امور خارجه توانمند کشورمان که بازتاب خبری نیز در منطقه داشت، عقلایی و منطقی است زیرا تجربه مذاکره هسته ای ثابت کرد که با گفت و گو می توان با جریان ها مقابله کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از آنجا که گروه های تکفیری منطقه روز به روز فعالتر می شوند و مشکلات زیادی را به وجود آورده اند، امیدواریم حکام منطقه به پیشنهاد تشکیل مجمع گفت و گوی منطقه ای توجه کرده تا امکان مقابله با جریان های تندرو فراهم شود.

*خبرنگاری که به جایگاه خود واقف است، باید تجلیل شود
خطیب جمعه گرگان در ادامه با تبریک فرارسیدن 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، افزود: این شهید والامقام در راه اطلاع رسانی و به وسیله گروهک طالبان به همراه شماری از دیپلمات های ایران در افغانستان به شهادت رسید.
آیت الله نورمفیدی افزود: شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی باعث شد تا روزی به نام خبرنگار نامگذاری شود و مسوولیت سنگین این قشر یادآوری شود.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز هم از خبرنگاری که به جایگاه خود واقف است باید تجلیل و قدردانی شود و خبرنگاری که قلمش شُل است، نصیحت شود تا به مسوولیت سنگینی که بر عهده دارد بیشتر توجه کند.
آیت الله نورمفیدی خطاب به قشر خبرنگاران افزود: شما مسوولیت سنگینی بردوش دارید و انتظار است در انجام وظیفه محوله صادق بوده، درست سخن بگویید و از پخش شایعه و دروغ پردازی در جامعه دوری شود.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، 17 مرداد 1377 در مزار شریف افغانستان حین انجام وظیفه به دست گروهک متحجر طالبان شهید شد.

*نباید به پیشرفت انجام شده در تولید علم در کشور قانع باشیم
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی گفت: امروز نباید به پیشرفت انجام شده در تولید علم در کشور که رتبه 16 دنیا را دارد، قانع باشیم.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه 17 سال قبل رتبه علمی کشورمان در تولید علم دنیا 52 بود، گفت: امروز به دست آوردن رتبه علمی 16 در میان کشورهای جهان باعث شده است که دنیا بفهمد جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولید علم چه جایگاهی دارد در عین حال نباید به داشته هایمان قانع باشیم و همچنان برای کسب رتبه نخست هر چه بیشتر تلاش کنیم.
امام جمعه گرگان به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: آن امام بزرگوار علاوه بر کارهای علمی، نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نبود.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام صادق (ع) مردم را از مراجعه به حکام و سلاطین نهی می کرد، گفت: متاسفانه برخی از نویسندگان اهل علم نظرشان بر این است که امام صادق (ع) دخالتی در مسایل سیاسی و اجتماعی نداشته و فقط مشغول کار علمی بوده است در حالی که این اظهار نظرها بی اساس است.
امام جمعه گرگان همچنین جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در آتش زدن خانه ای و در پی آن شهادت چهار تن از اعضای یک خانواده را محکوم کرد.
آیت الله نورمفیدی به ورود پیکر 13 تن از شهدای غواص و خط شکن دوران هشت سال دفاع مقدس به استان گلستان اشاره کرد و گفت: مردم همیشه در صحنه استان همچون گذشته از این شهدا نیز تجلیل و تکریم شایسته خواهند کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
3
طیّب الله تعالی أنفاسکم الزّکیّة

إن شاءالله تعالی.
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
3
طیّب الله تعالی أنفاسکم الزّکیّة

إن شاءالله تعالی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین