|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
در پی مجوز ترکیه برای استفاده آمریکا از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه ، انگلیس نیز خواستار استفاده از پایگاه های نظامی این کشور شد.
به نقل از پایگاه خبری ملیت ، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس این درخواست را در گفت و گوی تلفنی با «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه مطرح کرد.
وی در این تماس تلفنی که دیروز (پنجشنبه ) صورت گرفت، خواستار موافقت ترکیه با استفاده هواپیماهای جنگی انگلیس از پایگاه های ترکیه برای عملیات علیه داعش شد.
این در حالیست که طی چند روز گذشته جامعه ترکیه شاهد اعتراضات علیه اجازه ترکیه با استفاده آمریکا از پایگاه نظامی اینجرلیک بود.
به نوشته ملیت ، قرار است آمریکا و ترکیه درباره اینکه کدامیک از کشورهای عضو ائتلاف امکان استفاده از پایگاه اینجرلیک را داشته باشند، تصمیم گیری کنند.
هواپیماهای جنگی آمریکا سه روز پیش در چارچوب توافق آمریکا و ترکیه برای نخستین بار از پایگاه اینجیرلیک برای عملیات جنگی به پرواز درآمدند.
آمریکا بر اساس این مجوز علاوه بر پهپادها از سی فروند هواپیمای جنگی نیز که بخشی از آن در پایگاه اینجیرلیک استقرار یافته است، استفاده خواهد کرد.
این در حالیست که انجمن تحقیقات حقوقی ترکیه روز امروز (جمعه ) با محکوم کردن مجوز ترکیه برای استفاده آمریکا از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه، آن را اقدامی علیه مسلمانان ارزیابی کرد.
' یعقوب اریک ال ' رئیس انجمن یاد شده با تاکید بر اینکه مشکلات و دردهای کشورهای منطقه همه ناشی از طرحهای توسعه طلبانه امپریالیسم می باشد ، افزود: برای تحقق این طرحها که همه به نفع رژیم صهیونیستی است، نباید به کمک آمریکا رفت.
رئیس انجمن تحقیقات حقوقی ترکیه گفت : به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش ، ترکیه پایگاه اینجرلیک خود را به روی جنگنده های آمریکا باز کرده است ، نباید کشورهای اسلامی از اینجرلیک بمباران شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین