|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
بیش از 40 شخصیت سیاسی لبنانی و روسا و نمایندگان احزاب سیاسی عضو گروه « لقاء احزاب لبنان» با استقبال از توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و شش کشور بزرگ جهان، این توافق را دستاوردی بزرگ برای محور مقاومت ضد صهیونیستی تکفیری دانستند.
شخصیت های سیاسی و روسا و نمایندگان احزاب از طیف و گرایش های مختلف سیاسی لبنان و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار و اوضاع لبنان و تحولات منطقه را در دوره پس از توافق هسته ای بررسی کردند.
شخصیت های سیاسی لبنانی در این دیدار که در محل سفارت ایران در بیروت برگزار شد،با تبریک توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ آن را نتیجه پایداری ملت ایران برشمردند وبر استفاده همه کشورهای منطقه از این فرصت برای رفع مشکلات منطقه به ویژه در سوریه، عراق و یمن تاکید کردند.
نخبگان سیاسی لبنان همچنین با تقدیر ازحمایت های دائمی جمهوری اسلامی ایران ازمقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی، توافق هسته ای را دستاوردی دیگری برای محور مقاومت دانستند.
فتحعلی نیز در این دیدار با تشریح تحولات منطقه در دوره اخیر و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه، بر لزوم همکاری همه کشورها برای رفع مشکلات و بحران های منطقه تاکید کرد.
سفیر ایران در لبنان همچنین جهت گیری ظرفیت کشورهای اسلامی در مقابل دشمن واحد امت اسلامی را یک ضرورت انکار ناپذیر خواند.
وی با اشاره به جایگاه ویژه لبنان و مقاومت در سیاست خارجی ایران از سفر محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان برای رایزنی با مقام ها و شخصیت های این کشور و مقاومت در روزهای آینده خبر داد.
فتحعلی با اشاره به موضع رسمی اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 تاکید کرد که دستور کار این مذاکرات تنها موضوع هسته ای بوده است.
سفیر ایران در لبنان ، قضیه فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اصلی بنیادین در سیاست خارجی ایران دانست و بر تداوم حمایت ایران از مقاومت تاکید کرد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتخاب رییس جمهوری لبنان تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران این است که انتخاب رییس جمهوری موضوع داخلی لبنان است و نخبگان و فرهیختگان سیاسی لبنان می توانند با تکیه بر منافع ملی و با جلوگیری از دخالت های خارجی آن را حل و فصل کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین