کد خبر: ۵۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
معاون وزیر رفاه ،کارو امور اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی اولویت کاری این سازمان می باشد ، دلایل افزایش آسیب های اجتماعی را در صنعتی شدن کلانشهر ها، رشد کوچ جمعیت روستایی به شهر و ایجاد حاشیه نشینی دانست .
انوشیروان محسنی بندپی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رو به فزونی نهادن آسیب های اجتماعی در برخی استانهای کشور ،پیشگیری از بروز این آسیب ها را خواستار شد.
وی گفت : بهزیستی تلاش دارد تا به با حمایت بیشتر از جامعه هدف و با ایجاد اشتغال و رفع مشکلات درمانی به سهم خود از این روند رو به رشد آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه از روز گذشته صدور کارت هوشمند برای جامعه هدف این سازمان آغاز شده اظهار داشت :نوع معلولیت و نحوه پرداخت مستمری به صورت ماهانه و دیگر خدمات رفاهی به معلولان زیرپوشش این سازمان از طریق این کارت به افراد ارایه خواهد شد.
وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری یک میلیون و 200 هزار نفر از معلولان زیرپوشش سازمان بهزیستی از کارت هوشمند «آی سی اف» بهره مند شوند.
معاون وزیر رفاه خاطرنشان کرد: اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار با بهره چهار درصد از صندوق تسهیلات و بانک های عامل و نیز وام 75 میلیون تومانی به مددجویان و بنگاه های اقتصادی و کارگروه های اشتغال از جمله عملکردهای سازمان بهزیستی در این راستا بوده است.
رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار خانواده بی سرپرست زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و وظیفه این سازمان پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، رصد کردن معضلات، شناسایی افراد آسیب پذیر، ارتقای آگاهی، تقویت و افزایش مراکز فوریت های اورژانس اجتماعی و غربالگری در مراکز ژنتیک در حوزه ارایه خدمات توان بخشی است.
وی بیان داشت: برای تسریع در اجرای خدمات به جامعه هدف این سازمان با اجرای لایحه جامع حقوق معلولان، رسیدگی به بیمه به ویژه بیمه تکمیلی، تأمین امکانات و تجهیزات در هفت استان محروم کشور کمک های چشمگیری کرده است.
رییس سازمان بهزیستی اضافه کرد: براساس بخشنامه ها و با هماهنگی های انجام شده در صورت عدم مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری و محیط های جهت معلولان از این پس پایان کار برای صاحبان این ساختمانها صادر نخواهد شد و شهرداری در این مورد مکلف به اجرای این دستورالعمل است.
وی در خصوص کودکان کار نیز گفت:اغلب این کودکان متعلق به خانواده های آسیب دیده یا در معرض آسیب هستند .
به گفته محسنی این افراد از قشر پایین اقتصادی و اجتماعی،بدسرپرستان،مبتلایان به بیماری روحی و روانی،داشتن ناپدری و نامادری،فقر ،آزاردیدگان جسمی،روحی و جنسی و بچه های طلاق می باشند.
این مقام مسوول ادامه داد:برای شناسایی،جمع آوری و ساماندهی کودکان کار نیاز به همکاری نیروی انتظامی،قوه قضاییه و شهرداری است که ارجاع آنها به مرکز به صورت خود معرف توسط خودکودکان و یا افراد آگاه از وضعیت آنها و گشت های نیروی انتظامی است.
وی با اشاره به اینکه کارت شناسایی معلولیت معلولان کشور بین معلولین توزیع می شود خاطر نشان کرد:این کارت هوشمند که مورد استفاده ملی و بین مللی دارد در آن مشخصات، شدت و نوع معلولیت ذکر شده است.
به گفته بندپی اینک یک میلیون و 100هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی کشور است که از این تعداد 120 هزار نفر در استان فارس می باشند.
محسنی بندپی کودکان کار ورودی های مرکز سامان دهی بهزیستی استان فارس را 321 نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد107تابیعت ایرانی،214غیر ایرانی ،91کودکان کار ،230کودکان خیابانی و 27 تا سابقه سو مصرف مواد و 294 تا بدون سابقه مواد است.
معاون وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل در استان فارس اظهار داشت: 324 کودک بازمانده از تحصیل در این استان ساماندهی شده اند که در سالجاری پنج میلیارد ریال اعتبار به آنها اختصاص یافته است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین