|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: هم اکنون بیش از 200 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که از این میزان تنها 103 هزار حلقه شناسایی شده است.
رحیم میدانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از عملیات احداث تصفیه خانه آب جدید مهاباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حفاظت و صیانت جدی از منابع آب زیرزمینی در کشور اظهار کرد: سالانه افزون بر شش میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب از طریق چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز از منابع زیرزمینی در کشور صورت می گیرد.
وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند و کنترل میزان برداشت آب از این منابع افزود: در کنار تدابیر کنترلی برای جلوگیری از اضافه برداشت آب ، با استفاده کنندگان از چاه های غیرمجاز نیز به شدت برخورد خواهد شد.
میدانی همچنین گفت: ایران در 15 سال گذشته در یک دوره شدید خشکسالی قرار گرفته و این امر باعث شده است تا سطح آبهای زیرزمینی در کشور به شدت پایین برود.
وی اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده طی سال های اخیر 110 میلیارد مترمکعب آب بیش از ظرفیت سفره های زیرزمینی برداشت شده است به طوری که این میزان برداشت به ذخایر استاتیک آب رسیده و موجب بروز شرایط بحرانی در کشور شده است.
معاون وزیر نیر در بخش آب و آبفا با تاکید بر ضرورت ترمیم و جبران این وضعیت بیان کرد: متاسفانه در حوزه های آبریز در کشور هنوز مدیریت مصرف به خوبی عملیاتی نشده است و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود ، وضعیت بحرانی همچنان بر کشور ما حاکم خواهد بود.
وی گفت: بهره برداران نباید تصور کنند از هر نقطه و به هر میزان که نیاز داشته باشند ، قادرند از آب برداشت کنند.
میدانی بیان کرد: متاسفانه تنش های آبی ناشی از این بحران حتی گریبانگیر استان هایی چون گیلان و مازندران نیز شده است.
رحیم میدانی معاون وزیر نیرو به منظور بازدید از چند طرح عمرانی در حوزه آب به استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین