|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
علی اصغر فانی عصر پنجشنبه در نشست پرسش و پاسخ با فرهنگیان که در روستای خشکچال الموت برگزار شد، افزود: با پیگیری های انجام شده و اقدامات صورت گرفته، پاداش حق سنوات فرهنگیانی که تا اول مهر ماه سال 93 بازنشسته شده بودند بصورت کامل پرداخت شده است.
علی اصغر فانی عصر پنجشنبه در نشست پرسش و پاسخ با فرهنگیان که در روستای خشکچال الموت برگزار شد، افزود: با پیگیری های انجام شده و اقدامات صورت گرفته، پاداش حق سنوات فرهنگیانی که تا اول مهر ماه سال 93 بازنشسته شده بودند بصورت کامل پرداخت شده ولی پاداش حق سنوات آندسته از فرهنگیانی که طی شش ماهه دوم سال گذشته بازنشست شدند، تاکنون به میزان 20 تا 25درصد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت بقیه پاداش حق سنوات بازنشستگان نیازمند یکهزار و 50 میلیارد تومان اعتبار است اظهار امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک با تامین اعتبار، این میزان مطالبات فرهنگیان بازنشسته نیز پرداخت شود.
فانی در پاسخ به پرسش یکی از فرهنگیان در خصوص مشکلات بازنشستگان فرهنگی و کمبود درآمد این قشر نیز گفت: این موضوع نیازمند تنظیم لایحه ای جداگانه در هیات دولت است تا پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی بتوانیم شاهد تعدیل بخشی از کمبودهایی که فرهنگیان بازنشسته با آن روبرو هستند باشیم.
وی در ادامه اجرای نظام رتبه بندی معلمان را اقدام بزرگی در راستای ارتقای جایگاه معلمان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح که برخی تلاش می کنند آن را کوچک جلوه دهند، اقدام بزرگی است که در آینده فرهنگیان کشور نیز موثر است.
این عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح که از مهرماه سال جاری آغاز می شود، یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار و برای سال 95 نیز سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت اختصاص یافته است.
فانی اضافه کرد: آموزش و پرورش با حدود یک میلیون فرهنگی شاغل و 760 هزار فرهنگی بازنشسته بزرگترین دستگاه کشور از لحاظ جمعیتی و همچنین میانگین سطح سواد است و باید گام های موثری در جهت احقاق حقوق آنان برداشته شود.
وی با اشاره به آزمون استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش گفت: در این آزمون که از امروز ثبت نام آن آغاز شده است، معلمان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام می باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصلاحات بیمه تکمیلی فرهنگیان افزود: در این اصلاحات سقف بسیاری از درمان ها حذف شده است و تلاش می کنیم خدمات ارایه شده بین فرهنگیان شاغل و بازنشستگان برابر باشد.
وزیر آموزش و پرورش صبح امروز به منظور شرکت در یادواره شهدای خشکچال الموت به استان قزوین سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین