|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
وزیر آموزش و پرورش گفت : فراگیری قرآن و تاثیرات آموزه های دینی باید در رفتار و عمل ما متجلی یابد و این از مولفه های مهمی است که در سند چشم انداز تحول نظام آموزشی بدنبال آن هستیم .
علی اصغر فانی عصر جمعه در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرانی افزود: در سند تحول نظام آموزش و پرورش که تدوین و تصویب آن 10سال بطول انجامیده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده ،به استناد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در این سند شش ساحت تربیتی لحاظ شده است .

وی پیرامون ساحت های تربیتی یاد شده اظهار داشت : در ساحت اول تربیت اعتقادی و اخلاقی در آموزش و پرورش مد نظر بوده و اینکه در کنار دیگر ساحت های در نظر گرفته شده در این عرصه به تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان باید این حوزه حساس باشد .

فانی تربیت علمی و فنآورانه ، تربیت حرفه ای و اقتصادی ، زیباشناختی و هنری ، سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی و جسمانی را از دیگر ساحت های مورد تاکید در آموزش و پرورش برشمرد که بر مبنای اعتقاد به تربیت همه جانبه باید در این زمینه ها نیز به طور متوازان اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت : در بخش اعتقادی و اخلاقی احساس مان این هست که قران می تواند نسخه شفابخش تربیت اعتقادی و اخلاقی باشد .

فانی ادامه داد: بنابراین توسعه فرهنگ قرانی با برگزاری مسابقات روان خوانی ،رو خوانی ، مفاهیم و درک ان ، تفسیر قران کریم ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می تواند در تحقق این تربیت اعتقادی موثر افتد.

وی گفت : به همین دلیل آموزش و پروش از کلاس اول ابتدایی تا مقطع متوسطه به فعالیتهای قرانی و دینی می پردازد چرا که معتقدیم برای رسیدن به جامعه طیبه که در سند پیش بینی شده قران می تواند به ما کمک کند.

فانی برگزاری این دوره از مسابقات در شیراز و بدنبال ان برگزاری مسابقات ویژه خواهران در اواسط مردادماه جاری در شیراز و همچنین مسابقات صوت و قرائت قران در مشهد در اینده پیش رو را بخشی از تلاشها و فعالیتهای فرهنگی و تربیتی این وزارتخانه در تابستان امسال عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این ایین از حاکم شدن فرهنگ قران به عنوان نیاز اساسی جامعه یاد کرد و گفت :ما به حاکمیت قران و فرهنگ قران امروز ، دیروز و فردا نیازمند بوده و هستیم .

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: چرا که به برکت فرهنگ قرانی پرده های تاریک فتنه و گرفتاری های که دشمنان برای انحراف انسانها ایجاد می کنند کنترل می شوند.

وی با اشاره به تاکیدات پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) افزود: نمی شود جامعه ای با قران و معارف بلند آن آشنا باشد و در مسیر ضلالت و گمراهی گام بردارد .

وی ادمه داد: و ان زمان که در کنار قران عترت قرار گرفته و مفسر قران واقع شود بدون شک جامعه از هر حیث و از هر جهت مصونیت لازم را بدست خواهد اورد.

وی در خاتمه خطاب به دانش آموزان برگزیده در این دوره از مسابقات گفت : امید است شما نونهالان و نوجوانان امروز و غنچه های تازه شکفته و امید فردای جامعه با آشنایی با قران بتوانید گام های اساسی در جهت رفع نیازمندی های کشور بردارید.

استاندار فارس هم در این آیین گفت : با مطالعه علل و عوامل توسعه یافتگی در تمام کشورها به این نتیجه رسیده ایم که مهمترین عامل تحول بخش در جامعه برخورداری ازنیروی انسانی کارامد و با نشاط است .

سید محمدعلی افشانی افزود: بنابراین باید برای تحقق این مهم از آموزش و پرورش را عنوان محور توسعه قلمداد کنیم و هر نوع هزینه در این بخش را سرمایه گذاری بدانیم .

وی همچنین گفت : برای بالندگی هر چه بیشتر نیروهای انسانی باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری توسعه فرهنگ قرانی در جامعه بخصوص مدارس را مورد اهتمام جدی قرار داد.

افشانی گفت : بدون تردید اگر دانش اموزان جامعه ما از همان سن نونهالی با قران و اموزه های دینی مانوس شوند در تمام عمر بیمه خواهند بود و نه تنها برای خود بلکه برای اطرافیانش هم مصونیتی بالاتر ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پروش استان فارس هم در این آیین از قران به عنوان مهمترین ومطمئن ترین راه هدایت جامعه بشری یاد کرد و افزود: انس و الفت هر چه بیشتر با آموزه های دینی می تواند گره گشای خیلی از مشکلات بشر امروزی باشد.

حمیدرضا آذری ضمن ارایه گزارشی در خصوص برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قران کریم در شیراز اظهار داشت : در این دوره تعداد دو هزار و 300نفر دانش آموز و مربی را میزبان هستیم و برای انان علاوه بر برنامه مسابقات برنامه های جنبی دیگری ازجمله زیارت شاهچراغ (ع) ، شبی با قران و بازدید از مناطق دیدنی در نظر گرفته شده است .

سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر برگزیده کشور بعداز ظهر جمعه در شیراز گشایش یافت.

در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم دانش آموزان که برای نخستین بار در شیراز برگزار می شود یک هزار و 170 دانش آموز پسر در محل دانشگاه شیراز رقابت می کنند.

رقابت قرآنی یک هزار و 170 دانش آموز برگزیده دختر نیز هفتم مردادماه در شیراز شروع می شود.

دانش آموزان شش پایه تحصیلی دوره های اول و دوم متوسطه دراین دوره از رقابت ها در رشته های تفسیر، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز به رقابت می پردازند.

دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور نیز در راهپیمایی قرآنی از میدان شاهزاده قاسم تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شرکت کردند.

در این دوره از مسابقات، از هر رشته و هر پایه پنج نفر به عنوان رتبه های اول تا پنجم کشوری معرفی و به صورت ویژه تقدیر می شوند که در مجموع 150 دختر و 150 پسر برگزیده در این رقابت ها را شامل می شود.

براساس این گزارش در حاشیه ایین افتتاحیه مسابقات قرانی همچنین از کتاب 'رهیافتی نشانه شناختی به نکات قرانی در شعر حافظ ' نوشته عبدالرسول صادق پور و مهدی حسینی با حضور وزیر اموزش و پرورش رونمایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین