|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
استاندار کرمان گفت: ما در استان کرمان به دنبال دولت کوچک اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی هستیم که با همین قوانین جاری کشور بتواند در توسعه فرهنگی و اقتصادی حرف اول را بزند.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در دیدار مسئولین جهاد دانشگاهی استان کرمان که به مناسبت سی و پنجمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد ضمن تشکر از این نهاد علمی که در همه زمینه های تحقیقاتی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند افزود: در این رابطه با ارایه مثلث توسعه اقتصادی توانسته ایم تا حد قابل توجهی راه را برای تشکیل دولت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا فراهم کنیم.
وی با بیان این که استان کرمان به دنبال ساز و کار اقتصادی برای اداره کشور است عنوان کرد: تلاش داریم در کرمان این دیدگاه را تمرین کنیم و بتوانیم با نهاد سازی در کرمان و استفاده از نظرات همه صاحبنظران، نخبگان و دانشگاهیان و جوانان خوش فکر برنامه عملیاتی آن را پیاده کنیم.
استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود با تاکید بر نقش دانشگاه در تربیت مدیران موفق گفت: متاسفانه کارنامه مسئولان در تربیت مدیران حکومتی و دولتی موفق نبوده و نتوانستیم آنچنان که باید و شاید مدیران را بر اساس جدیدترین متد مدیریتی دنیا آموزش دهیم و این امر را فقط دانشگاه می تواند با آموزش های مدیریتی پوشش دهد که جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از متولیان امر آموزش می تواند پیشرو باشد و دولت را در این زمینه کمک نماید.
وی افزود: استفاده از جوانان خوش فکر و خلاق که پر انرژی و با انگیزه در کنار مدیرانی که سالها تجربه و اندوخته دارند می تواند دروس مدیریتی کاربردی را به جوانان آینده ساز بدهد تا مدیران نسل های بعد این کشور، هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی بهترین ها باشند.
رزم حسینی به ناتوانی اقتصاد دولتی وابسته به نفت در توسعه فرهنگی و اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: از جهاد دانشگاهی و سایر متولیان و فرهیختگان دانشگاهی انتظار می رود تا با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی برای ایجاد تغییر اساسی در نگرش مردم به منظور افزایش سرعت توسعه و پیشرفت استان و کشور تلاش کنند.
وی از مسئولین جهاد دانشگاهی خواست تا طرح ها و ایده های استانی را برای ملی شدن به جهاد دانشگاهی کشور ارائه و نسخه کاربردی و عملیاتی آن را تنظیم نمایند تا رتبه کرمان را به عنوان استان خوش فکر، طراح و تاثیرگذار در کشور بالا ببرند.
در این دیدار که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کرمان و جمعی از مدیران و معاونان آن مرکز در دفتر استاندار برگزار شد، دکتر کامیاب به بیان عملکرد این مرکز دانشگاهی و اقدامات انجام گرفته و پروژه ها و طرح های در دست بررسی پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین