|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند از اینرو مدیران و مسولین باید تمامی عواملی که خدمت به این مردم را با چالش مواجه ساخته و یا دچار چالش می کند شناسایی و مرتفع کنند.
وجه الله خدمتگزار روز پنجشنبه در نشست جلسه شورای اداری خراسان جنوبی تکریم مردم را از جمله مهمترین وظایف مدیران در تمایم بخش ها وسطوح دانست و تصریح کرد: همانگونه که بارها تاکید شد مردم نباید در گیرودار مسائل اداری گرفتار شده و یابرای دریافت خدمت مورد نظر خود معطل شوند.
وی به تسریع در پاسخ استعلامات موجود در زمینه سرمایه گذاری و یا سایر اقشار مختلف مردم از سوی دستگاه های ذی ربط از جمله دستگاه های خدمت رسان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:این دستگاه ها در زمینه دریافت مجوز و نیز اخذ استعلامات لازم باید بازه زمانی مشخصی را تعیین نمایند.
وی با بیان اینکه مردم و سرمایه گذاران نباید در زمینه استعلامات و یا مجوزهای مربوطه در ادارات و دستگاه های متولی معطل بمانند یادآور شد: مدیران مربوطه باید تمهیداتی اتخاذ نمایند تا استعلامات مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن و در موعد مقرر انجام شود.
وی ادامه داد: در صورتیکه دستگاهی در بازه زمانی مشخص شده پاسخ استعلامات موردنیاز را نداد، دستگاه مبداء باید آن را پاسخ مثبت تلقی کرده و بر اساس آن اقدامات بعدی را صورت دهد.
وی خاطر نشان کرد: مبنا قرار دادن قانون به عنوان یک عامل بسیار مهم در راستای ارائه خدمات سازمانی به مردم باید سرلوحه کار مسئولین امر قرار گیرد؛ این در حالیست که این قوانین باید به نفع مردم و مراجعین و با وسع دید تفسیر شود تا گرهی از کار مردم باز کند.
وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود، گفت: در واقع تمامی توفیقات ما در تمامی ادوار انقلاب اسلامی از جمله دوران 8 سال دفاع مقدس با وحدت و با یکپارچگی ملت و دولت و نیز پیروی از منویات مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب حاصل شده است.
وی به توفیقات تیم دیپلماسی ایران در عرصه هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری ، وحدت مردم عزیز ایران و نیز تدبیر دولت یازدهم تیم دیپلماسی ایران توانست اقتدار خود را از طریق منطق و با زبان استدلال به همه ثابت کند.
وی ادامه داد: امروز تمامی قدرت های بزرگ دنیا به نقش پر رنگ ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی واقف شده و به آن اعتراف کرده اند.
وی تعامل سازنده با دنیا را یکی از مهمترین وعده های دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با توفیقاتی که دراین زمینه حاصل شد دولت یازدهم توانست با حفظ کرامت و عزت مردم شریف ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کرده و خود را به عنوان یک کشور قدرتمند و با اقتدار به دنیا معرفی کند.
وی گفت: امروز به برکت موفیقت هایی که در عرصه بین المللی حاصل شده است ایران توانست آمریکا را به انزوا کشانده و فصل نوینی را در ارتباطات بین المللی و جهانی رقم بزند.
وی با بیان اینکه باید نشاط و امیدی که در جامعه ایجاد شده حفظ و تقویت گردد ، یادآور شد: متاسفانه برخی افراد ناخواسته به ایجاد فضای ناامیدی در جامعه دامن زده و آن را در جامعه ترویج می کنند.
استاندار خراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان رهبری در سال جدید اشاره کرد و ادامه داد: باید زمینه های برگزاری انتخابات باشکوه و در کمال آرامش و امنیت فراهم شود.
خدمتگزار، ادامه داد: در این زمینه باید فضایی فراهم شود تا همه افراد و گروه های مورد تایید نظام با سلایق مختلف بتوانند در چارچوب های تعیین شده قانونی به ارائه برنامه ها و طرح های مورد نظر خود بپردازند.
وی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را مهمترین هدف در زمینه برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق قوانین واصله از مرکز در این زمینه ، صیانت از آرای مردم به عنوان یک امانت الهی و نیز ایجاد زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای مهمترین وظایف برگزارکنندگان انتخابات است.
وی با بیان اینکه باید زمینه های برگزاری انتخابات باشکوه و در کمال آرامش و امنیت فراهم شود، افزود: هیچ کس در هیچ رده و مقامی اجازه ندارد به جای مردم تصمیم گرفته و یا برای آنها تصمیم سازی کند.
وی به فرموده امام راحل(ره) در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند: « رای مردم حق الناس است» بنابراین مدیران باید با این نگاه از آرای مردم صیانت کرده و آن را مورد توجه جدی قرار دهند.
مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش اختیارات مدیران استانی و استانداران اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً این امر لازمه رشد و توسعه اقتصادی استان ها خواهد بود.
خدمتگزار افزود: با پیشنهادی که به صورت کتبی از سوی چند نفر از استانداران به رئیس جمهوری تقدیم شد ایشان نیز دستور صریحی مبنی بر واگذاری و تفویض اختیارات به استانداران و مدیران استانی صادر کردند.
وی با بیان اینکه این امر می تواند نقطه عطفی بر تسهیل و تسریع روند توسعه استان ها بشمار آید، گفت: قطعاً اجرایی شدن این امر می تواند تا حد زیادی بسیاری از مشکلات و مباحث را مرتفع ساخته و وابستگی اداری استان ها به مرکز را تا حد زیادی کم کند.
وی گفت: قطعا با افزایش اختیارات استانداران و مدیران استانی و تفویض بسیاری از اختیارات به آنها علاوه بر زمینه سازی برای تحقق شعار سال ،زمینه لازم برای اجرایی شدن و تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: با حضور در کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیک که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، موضوع افزایش اختیارات مدیران استانی و استانداران را به عنوان یکی از دستور کارهای این کمیسیون مورد پیگیری جدی قرار دادیم.
وی گفت: قطعا افزایش اختیارات موجب افزایش سطح رضایتمندی و نیز رسیدگی سریعتر به درخواست ها و نیازمندی های آنان در سطوح مختلف خواهد شد.
وی یادآورشد: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی حداکثر تا پایان هفته آینده می بایست آندسته از اختیاراتی که نیاز دارند تا از مرکز به آنها برای ارائه خدمت بهتر به مردم تفویض شود را به صورت مکتوب اعلام تا اقدامات و پیگیری های بعدی به انجام برسد.
مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب مدیران در استان در بخش های مختلف و انتقاداتی که در این زمینه صورت می گیرد اشاره کرد و ادامه داد: انتصاب مدیران در استان بر اساس اصل شایسته سالاری ،توانمندی، اخلاص و پاکی است و تاکنون این اصل به طور جد مورد توجه قرار گرفته است.
خدمتگزار، استفاده از نیروهای بومی را از دیگر موارد مهم در انتصاب مدیران در استان دانست و تصریح کرد: آمار، اطلاعات و مستنداتی که در این زمینه وجود دارد بیانگر آن است که در سه دوره اخیر تصدی پست استانداری در استان، در دوره دولت یازدهم بیشترین توجه در این زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه با تکیه صرف بر اعتبارات دولتی نمی توان مشکلات اقتصادی و توسعه ای استان را حل و فصل نمود گفت: حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع موجود در این زمینه باید جزو مهمترین اولویت های کاری مدیران در بخش های مختلف قرار گیرد.
استاندارخراسان جنوبی ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شیهد صارمی، افزود: رسانه ها زبان گویای مردم و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین