|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق که طی این هفته به منطقه اقلیم کردستان عراق سفر کرده، در دیدار با سران و مقامات این منطقه ، بر حفظ ثبات در کردستان عراق تاکید کرد.
به نقل از رسانه های منطقه اقلیم کردستان عراق، 'حسن دانایی فر' در جریان سفرش به منطقه اقلیم در دیدارهای جداگانه با 'مسعود بارزانی' رییس، 'نیچیروان بارزانی' نخست وزیر ، 'یوسف محمد' رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق و نیز اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی و اتحاد اسلامی کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.
در جریان دیدار سفیر کشورمان با 'مسعود بارزانی' روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم و مبارزه مشترک با داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و منابع خبری ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: حسن دانایی فرد در این دیدار بر حفظ ثبات در اقلیم کردستان عراق تاکید کرده است.
براساس این گزارش؛ سفیر ایران همچنین تصریح کرده است مبارزه با داعش نیازمند یک همکاری همه جانبه در همه زمینه ها بخصوص بسترهای فکری شکل گیری این گروه تروریستی می باشد.
براساس گزارش های دریافتی ، نیچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم نیز در دیدار با سفیر ایران در عراق، تاکید کرده که اقلیم آماده هر نوع همکاری برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
در دیدار با ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز 'یوسف محمد' از سفیر کشورمان خواست نسبت به بازگشایی هرچه سریعتر دروازه مرزی ایران با اقلیم در شهر حلبچه مساعدت های لازم صورت گیرد.
براساس بیانیه ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق، حسن دانایی فر نیز با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی دروازه جدید مرزی در حلبچه، از حکومت اقلیم و دولت مرکزی خواست بسترهای قانونی برای عملی شدن این امر هرچه سریعتر آماده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین