|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۳
کد خبر: ۵۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مصرف سموم کشاورزی در ایران از متوسط مصرف جهانی کمتر است.
از شهرکرد، محمدعلی باغستانی در نشست ستاد فنی حفظ نباتات استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: میزان مصرف سموم کشاورزی در دنیا یک هزار گرم در هکتار می باشد که در کشور ایران این میزان 500 تا 700 گرم بوده و از متوسط مصرف جهانی کمتر است.

وی امنیت غذایی را از وظایف مهم سازمان حفظ نباتات برشمرد و افزود: سلامت غذایی از مؤلفه های امنیت غذایی است.

باغستانی اضافه کرد: 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و باغی کشور زیر پوشش IPm قرار دارد و یک هزار و 100 کلینیک گیاهپزشکی با حضور 5 هزار کارشناس برای نظارت بر باغات و مزارع و تولید محصول سالم در کشور فعال است.

وی با اشاره به تولید حداکثر 30 هزار تن سم توسط 40 کمپانی در کشور گفت: 20 تا 25 هزار تن از این سموم در کشور مصرف و مابقی صادر می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی همچنین از کنترل پیش آگهی آفات و بیماری ها در سطح مطلوبی در کشور خبر داد.

باغستانی گفت: با توجه به وجود شرایط اپیدمی شدن زنگ غلات بخصوص در استان های اردبیل و گلستان، لزوم مبارزه با زنگ غلات در سطح 800 هزار هکتار از مزارع پیش بینی شده بود اما با پیش آگهی ها و تلاش و همکاری کارشناسان، این آفت کنترل و سطح مبارزه فقط در 40 هزار هکتار انجام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفر 2 روزه به چهارمحال و بختیاری، ضمن بررسی مسائل و مشکلات این بخش، از واحدهای توزیع نهاده ها، فروشگاه های سموم و کلینیک های گیاه پزشکی در استان دیدن کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین