|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه و عمران جامعه، گفت: حمایت از بخش خصوصی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است.
بهروز اکرمی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات و چالش های پیش روی بیمارستانهای دولتی ، خصوصی و نظامی در بندرعباس اظهار داشت: فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله بخش سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه باید در راستای حضور هر چه بیشتر این بخش تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص فعالیت بخش خصوصی در حوزه سلامت باید چهارچوبی تدوین شود که چگونه می توان از این بخش حمایت کرد که به عنوان مثال اگر خواهان وارد سازی تجهیزات می باشند، تسهیلاتی کم بهره در اختیار آنان قرار گیرد .
اکرمی با اشاره به صنایع غرب بندرعباس و همکاری آنان با بخش سلامت خاطر نشان کرد : در خصوص همکاری صنایع با مجموعه بهداشت و درمان استان ، دانشگاه علوم پزشکی می تواند با تعریف یک پروژه بیمارستانی سهم و مشارکت صنایع را در ساخت و تجهیز آن پیش بینی نماید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت : یکی از اولویت های برنامه های سلامت استان تقویت بیمارستانهای بخش خصوصی و نظامی و همچنین استقبال از سرمایه گذاری خارجی و داخلی در این بخش است.
دکتر محمد شکاری اظهار داشت: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانیم کاستی های بخش درمان را که همان ساخت و تکمیل بیمارستانها و مراکز درمانی است ، برطرف نماییم.
وی با اشاره به روند کند عملیات ساخت بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس، تصریح کرد: این بیمارستان واقع در پردیس دانشگاه توسط مسکن و شهر سازی در حال ساخت است و با پیشرفت 30 درصدی به کندی پیش می رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت اتمام عملیات ساخت این بیمارستان، گفت: این پروژه برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار است تا دانشگاه علوم پزشکی بتواند از ظرفیت آن در جهت رفع کمبود تخت های بیمارستانی در استان استفاده نماید .
دکتر شکاری در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت مشارکت صنایع غرب شهر بندرعباس در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال های گذشته و درجلسات متعدد بارها به پرداخت سهم صنایع غرب شهر بندرعباس از سلامت تاکید شده است.
این مقام مسوول گفت: با وجود تاکیدات بسیار، تا کنون شاهد هیچ اقدامی مبنی بر مشارکت این صنایع در حوزه سلامت نبوده ایم و خواستار همکاری صنایع در بحث سلامت با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هستیم .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین