|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
رییس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: تیم مذاکره کننده انصافا زحمت کشیده و وقت گذاشته اند ؛ چراکه طولانی ترین مذاکرات دیپلماتیک فقط همین مذاکرات بوده است.
آیت الله محمد یزدی عصر چهارشنبه در نشست هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری این موضوع را بیان کرد و افزود: تیم مذاکره کننده جلساتی چند ساعته داشت و زحماتی فراوان کشید و با توجه به این زحمات فراوان به یک سری مطالب و توافقات رسیدند.
وی ادامه داد: در طول این مذاکرات نیز رهبر معظم انقلاب مکررا راهنمایی ها و رهنمودهای حساس را اشاره کردند تا تیم مذاکره کننده مراقب باشند و به هر حال تعهداتی که به ایران داده می شود و جمهوری اسلامی می خواهد به عهده بگیرد، به خطوط قرمز منتهی نشود.
رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطوط قرمز گفت: طبق تعریفی که مطرح شده مسائل نظامی ، شخصیت های علمی و بازرسی ها ممنوع تلقی می شود و حتی تا بعد از مذاکرات هم گفته شده که نظر رهبری بر این بوده و نه تنها نظر ایشان بلکه نخبگان ، مسوولان کشور و رییس جمهوری نیز بر این مطلب تاکید داشته اند.
یزدی با اشاره به برجام گفت: فعلا این موضوع مسیر قانونی خود را طی می کند ؛ یک بحث حقوقی در این زمینه وجود دارد که مجلس شورای اسلامی به عنوان تفاهم یا تعهدات باید رسیدگی کند ؛ با این که امضایی در کار نیست ، اما مفهوم قانون اساسی، آن را شامل این تعهدات می کند و هر چیزی که تعهد آور باشد تفاهم در آن صدق می کند و مجلس حق رسیدگی دارد.
رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این خصوص حق رسیدگی دارد و شورای امنیت ملی نیز باید به آن رسیدگی کند و مصوبات آن به تصویب رهبری برسد ؛ بعد از تصویب ایشان نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.
یزدی خاطرنشان کرد: فعلا نتیجه این مذاکرات در داخل کشور در دست بررسی است و اظهار نظر در ضعف و کمال آن شاید خیلی جای نداشته باشد.
وی اضافه کرد: البته دیده و شنیده می شود که برخی گویندگان ، نویسندگان و نخبگان اظهار نظرهای مختلف در باب موافق و یا مخالف دارند که تصور می کنم قبل از اینکه مسیر قانونی طی شود مناسب نیست که در موافق یا مخالفت اظهار نظر کنیم.
رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بهتر است فعلا اظهار نظری انجام نگیرد والا سوژه هایی هم در طرف مخالفت وجود دارد و هم امتیازاتی در طرف موافق وجود دارد و جایز نیست در حال حاضر اظهار نظری صورت گیرد.
آیت الله یزدی به سفارشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه را تقسیم نکنید اشاره کرد و گفت: بهتر است اختلاف نظر نشود و دسته بندی انجام نگیرد تا وقتی این مسیر پیموده شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم این مسیر به طور کامل طی گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین