|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
در پی دعوت رسمی 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا از حسن روحانی پیرامون سفر به رم، رسانه های این کشور در خبرهای کوتاهی با مضامین مشابه از سفر قریب الوقوع رییس جمهور کشورمان به ایتالیا استقبال کردند.
خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) با عنوان 'ایران، جنتیلونی: روحانی بزودی به ایتالیا سفر می کند' نوشت: پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا که در تهران بسر می برد، پس از دیدار با روحانی از سفر قریب القوع رییس جمهور ایران به رم خبر داد.
آنسا به نقل از جنتیلونی افزود: من نامه متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا پیرامون دعوت به رم در هفته های آتی و یا هر زمان که امکان داشته باشد را به حسن روحانی رییس جمهوری تحویل دادم. دعوتی که روحانی با کمال میل پذیرفت و بزودی تاریخ آنرا به ما اعلام خواهند کرد.
جنتیلونی سپس به دیداری که با رییس جمهور ایران داشت، اشاره کرد و گفت: روحانی در این دیدار به یکسری از بخش ها اشاره کرد که می توان پس از لغو تحریم ها به آن نگاه کرد که شامل بزرگراهها، راه اهن سریع السیر، نفت و گاز و بهداشت می شود.
شبکه خبری تلویزیون دولتی 'رای نیوز24' نیز با عنوان 'جنتیلونی: روحانی بزودی به ایتالیا سفر می کند' با مضامن مشابه به نقل از جنتیلونی افزود: یقینا همکاری با ایران تنها شامل این بخش ها نمی شود.
روزنامه 'لاستمپا' با عنوان 'رنتزی از روحانی رییس جمهوری ایران دعوت کرد تا به رم سفر کند' ، نوشت: جنتیلونی در سفر به تهران پس از دیدار با رییس جمهوری گفت: من نامه نخست وزیر ا درباره سفر به ایتالیا در هفته های آتی یا هروقت که امکان آن باشد، به رییس جمهور روحانی تحمیل دادم و او نیز با کمال میل پذیرفت و قرار شد تا تاریخ آن را به ما اعلام کنند.
این روزنامه افزود: در این دیدار، روحانی همچنین تاکید کرد که ایران پس از توافق وین می تواند همواره بیشتر می تواند نقش ثبات علیه تروریسم را ایفا کند.
سایر رسانه های ایتالیایی نیز با مضامین مشابه از سفر قریب الوقوع روحانی به رم استقبال کردند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
bravo
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
هوندا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین