|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی روز چهارشنبه اطمینان داد روند مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و دولت کابل که به دلیل مرگ رهبر طالبان به تعویق افتاده است، به زودی از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش رسانه های دولتی و رسمی پاکستان، طارق فاطمی در دیدار تادامیچی یاماموتو معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان که از زمان انتصاب به این سمت در سال 2014، برای اولین بار به پاکستان سفر کرده است، بر تعهد پاکستان نسبت به پیگیری مذاکرات صلح افغانستان تاکید کرد و گفت که این مذاکرات راه را برای ثبات افغانستان هموارتر می کند.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با اشاره به دور نخست این مذاکرات که حدود یک ماه پیش به میزبانی اسلام آباد برگزار شد، گفت که دور اول گفت و گوهای صلح طالبان و دولت افغانستان یک گام بلند رو به جلو بود.
وی با تاکید بر اینکه مذاکرات صلح افغانستان یک روند متعلق به افغان ها و تحت رهبری آنان است، اظهار اطمینان کرد که این مذاکرات به زودی از سرگرفته خواهد شد.
قرار بود دور دوم این مذاکرات جمعه گذشته و باز هم به میزبانی اسلام آباد برگزار شود اما اعلام خبر رمزآلود مرگ ملا عمر رهبر طالبان درست در فاصله دو روز مانده به برگزاری دور دوم گفت و گوها، باعث شد این روند که از آن به عنوان 'روند صلح افغانستان' نام برده می شود، به تعویق بیفتد.
روز چهارشنبه گذشته در خبری غافلگیر کننده اعلام شد که ملا عمر بیش از دو سال پیش بر اثر ابتلا به بیماری سل مرده است. این درحالی است که همه حتی طالبانی ها تصور می کردند ملاعمر زنده است و او است که مذاکرات صلح را هدایت می کند.
طارق فاطمی در این دیدار همچنین بر ضرورت تعامل و همکاری پیوسته منطقه ای و بین المللی با افغانستان برای کمک به روند صلح، امنیت و توسعه اقتصادی این کشور تاکید کرد.
به گزارش رادیو پاکستان، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این دیدار، از نقش پاکستان در روند صلح و ثبات در افغانستان قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین