|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور بر لزوم بهره گیری فرمانداران از اختیارات قانونی با هدف توسعه هرچه بیشتر شهرستانها تاکید کرد.
استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از محمدحسین مقیمی در گردهمایی فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران این استان در مشهد گزارش داد: دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای آغاز کار در صدد تحقق شعارهای انتخاباتی خود برای تغییر در عرصه های مختلف برآمد.
وی افزود: دولت با در نظر گرفتن امکانات و شرایط موجود زمینه تدوین سیاستهای عملیاتی برای تحقق اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه را در دستور کار قرار داد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: نقش استانداران، فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان، شهرستان و بخش در راستای عملیاتی شدن این مهم بی بدیل است.
وی عملکرد دولت یازدهم را در دو سال گذشته مثبت ارزیابی و بیان کرد: با موفقیت صورت گرفته در عرصه دیپلماسی خواسته های مردم از دولت بعد از عملیاتی شدن نهایی مذاکرات، افزایش می یابد.
مقیمی گفت: در همین راستا فرمانداران باید با بهره گیری از اختیارات ویژه و قانونی خود در تمامی حوزه ها درصدد رفع مشکلات مردم برآیند.
وی افزود: با انتخاب روسایی برای دستگاههای اجرایی که همسو با سیاستهای دولت و دلسوز در رفع مشکلات مردم باشند زمینه تحقق توسعه در کشور بیش از گذشته فراهم می شود.
معاون سیاسی وزارت کشور تحقق کامل وعده های رییس جمهوری را در شعارهای انتخاباتی منوط به همکاری تمامی مدیران اجرایی در سطوح مختلف دانست.
وی همچنین تلاش برای ارتقا شرایط معیشتی مردم، فراهم کردن شرایط ارتباط بی واسطه با مردم و تلاش برای احیای جایگاه قانونی را از دیگر وظایف فرمانداران برشمرد.
مقیمی در ادامه بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور و با شکوه با حضور حداکثری مردم تاکید و بیان کرد: با ایجاد فضای رقابت سیاسی زمینه دوری از جو امنیتی در زمان تبلیغات انتخاباتی و تحقق نشاط اجتماعی در جامعه فراهم می شود.
وی انتقاد سازنده را یکی از ارکان رشد جوامع از منظر سیاسی و اجتماعی دانست و افزود: با فراهم کردن شرایط قانونی، فعالیت گروههای مختلف در زمان انتخابات بیش از گذشته می شود و نقد سازنده از عملکرد دولت انگیزه حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می کند.
معاون وزیر کشور همچنین فرمانداران را از استفاده شخصی از امکانات دولتی و موضعگیری له یا علیه نامزدها در ایام انتخابات منع و ابراز امیدواری کرد: با انتخاب افراد باصلاحیت و کاردان در هیاتهای اجرایی و نظارتی زمینه برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین