|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
»
کد خبر: ۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
چند روزی است که برخی سایت های خبری و رسانه های مجازی بطور سلسله وار یک خبر را پوشش داده و آن را انعکاس می دهند. خبر دیدار مهدی کروبی با فرزندش!
چند روزی است که برخی سایت های خبری و رسانه های مجازی بطور سلسله وار یک خبر را پوشش داده و آن را انعکاس می دهند. خبر دیدار مهدی کروبی با فرزندش!

در خبر این سایت ها چنین آمده که محمد حسین کروبی با انتشار خبری پیرامون ملاقات با پدرش در صفحه فیس بوک خود آورده است: " شب گذشته در منزل من همزمان با شب تولد پدرم به مناسبت ورود دخترم به دانشگاه با حضور مادر و برادرانم مهمانی گرفته بودیم. اتفاق جالب اینکه هنگام صرف شام زنگ منزل به صدا در آمد و ماموری از آن سوی آیفون گفت: آقای کروبی رو آوردیم. عملا باورکردنی نبود و خوشحال شدیم که پدر را سر زده آورده بودند. ایشان به همراه ۶ مامور وارد منزل شدند. پدرم خیلی از روحیه و حال خوبی برخوردار و البته مقداری لاغر شده بودند که علت آن را خود پدرم پیاده روی بیش از ۲ ساعت در همان آپارتمان ذکر کردند. از حال ایشان پرسیدیم و گفتند چند شب قبل مرا به یک مرکز درمانی برای چکاب بردند و تقریبا یک چکاب کامل صورت گرفته است.

در انتهای این دیدار یک ساعته ماموران اجازه دادند عکسی یادگاری با پدر داشته باشیم. لازم به توضیح می دانم که بگویم مسئولین جدید که به تازگی منصوب و پدرم به اینها تحویل داده شده است، قول دادند که وضعیت پدرم بهتر شود و طی ۱۰ روز آینده ایشان را به منزلی در منطقه شمیران منتقل کنند. همچنین قول دادند که هفته ای یک بار اعضای خانواده به صورت چرخشی با پدر ملاقات نمایند"

خبرنگار خرداد با انتشار این اخبار با یک مرور ساده به نکاتی پی برد که نشان می دهد اصل خبر فاقد صحت و سقم بوده و رسانه ها تنها با شنیدن این خبر از سوی یک رسانه دیگر به باز نشر آن دست برده اند بدون آنکه تحقیق کنند که این خبر واقعیت داشته یا نداشته است.

اما ماجرا از چه قرار است. گویا دو سال پیش و در شب تولد شیخ مهدی کروبی وی با موافقت مقامات قضایی مرخصی گرفته و به دیدار خانواده می رود. فرزند مهدی کروبی محمد حسین کروبی نیز این خبر را بر روی صفحه شخصی خود در فیس بوک باز نشر داده و استاتوسی را با عکس منتشر می کند. استاتوسی که متن آن عین به عین با خبر انتشار داده شده اخیر که در آن ادعا شده دیدار در دو روز گذشته انجام شده همخوانی دارد. حال برای رفع شبهه و تنویر افکار عمومی خرداد با انتشار عکس صفحه فیس بوک محمد حسین کروبی که بوضوح تاریخ دو سال پیش در آن قابل مشاهده است نشان می دهد که خبر فوق الذکر مبنی بر دیدار دو روز پیش مهدی کروبی با خانواده از اساس فاقد اعتبار بوده و یک خبر سازی صرف بیشتر نیست.

در اینجا باید آن رسانه ای که به قصد جلب مخاطب چنین خبر کذبی را رواج داده و دیگر همکاران را به اشتباه انداخته است پاسخگو باشد. نکته آنکه خانواده مهدی کروبی نیز پیش تر وقوع این رویداد را تکذیب کرده بودند که دررسانه ها نیز بازتاب اشت اما بی توجه به این نکته این خبر انتشار یافت. عکس صفحه فیس بوکی محمد حسین کروبی خود بخوبی همه چیز را هویدا می کند.



منبع:خرداد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین