|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مونسان به برگزاری جلسات مستمربا صاحب نظران این حوزه و آسیب شناسی اقدامات گذشته اشاره کرد و افزود : ایجاد تحول درگردشگری جزیره کیش نیازمند گذشت زمان وتداوم فعالیت ها است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه کاربری های گردشگری در جزیره کیش در هیچ شرایطی به مسکونی تبدیل نمی شود از دقت و سختگیری زیاد در این زمینه خبر داد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا٫ علی اصغر مونسان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد افزایش ساخت و ساز مراکز تجاری و مسکونی نسبت به هتل ها ، مراکز گردشگری و تفریحی در سال های اخیر اظهار داشت : بر اساس طرح جامع حرکت می کنیم و به آن پایبند هستیم ، سعی کردیم کاربری های گردشگری به مسکونی تبدیل نشود و در این زمینه دقت لازم را داشته ایم .

وی با بیان اینکه سیاست های سازمان در ساخت مراکز فرهنگی و تفریحی حمایتی است افزود : نرخ زمین در حوزه تفریحی ، گردشگری و صنعتی بسیار پایین است اما در حوزه تجاری و مسکونی عدد ها قابل توجه است ، متناسب با آن عوارض صدور پروانه نیز اینگونه است ، به نظر می رسد رشد لازم در حوزه هتلینگ صورت گرفته است و عقب نیستیم .

مونسان گفت : در شرایط کنونی 40 هتل در دست ساخت است اما بیش از اینکه به تعداد هتل ها توجه کنیم باید زمان بندی برای ساخت آن را در نظر بگیریم ، تلاش کردیم آن دسته از طرح ها که متوقف هستند را وادار به ادامه کار و آن دسته که با مشکل روبرو هستند را یاری کنیم .

وی اضافه کرد : بیش از 52 درصد از واگذاری زمین در کیش برای ساخت هتل ، مراکز تفریحی و ورزشی بوده است، ساخت هتل ها در این دوره به سرمایه گذاران واقعی واگذار شده است و بیشتر به صورت مجتمع های گردشگری ساخته خواهند شد .

مونسان در مورد باز پس گیری زمین های واگذار شده نیزگفت : نمی توان خیلی سختگیرانه عمل کرد تنها در جایی وارد فسخ معامله زمین های واگذار شده می شویم که احساس کنیم فرد نیت ساخت ندارد و به دنبال ارزش افزوده قیمت زمین است .

مونسان پیشتر در مورد واگذاری زمین در سازمان منطقه آزاد کیش گفته بود : واگذاری ها مطابق با طرح جامع بوده و از بورس بازی و دلال بازی به شدت جلوگیری می شود چرا که بر اساس طرح جامع زمین های مناطق مختلف جزیره کیش از جمله سواحل، کاربری های تعریف شده و مشخصی دارند و واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران تنها در قالب همین کاربری ها امکان پذیر است .

وی تاکید کرد :در شرایط فعلی 51 هتل در جزیره کیش با درجات مختلف و با بیش از چهار هزار و یکصد اتاق و 12 هزار تخت به گردشگران خدمت رسانی می کند ، تعدادی از این هتل ها به مسافران Change visa ' تغییر روادید ' که از دبی و امارات به کیش سفر می کنند اختصاص یافته است و قرار است تا پایان تابستان امسال نیز یک هتل دریایی با 102 اتاق مورد بهره برداری قرار گیرد .

* در حوزه گردشگری نیاز به اقدامات ساختارمند داریم

وی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در مورد نحوه فعالیت شورای عالی گردشگری در کیش گفت : در حوزه گردشگری نیاز به کارهای ساختارمند داریم ، بخاطر کارهای از قبل مانده در این حوزه و به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات پس از روی کار آمدن سراغ آنها رفتیم و کارهای عملیاتی در این زمینه انجام دادیم .

مونسان اظهار داشت : در سال 94 و به نظر مدیران ارشد منطقه ، از فضای سنگین فشار آور تا حد زیادی رها شدیم ، امروز کمبود آب و برق ، سیستم فاضلاب ، امور زیر ساختی دیگر ما را تهدید نمی کند ، طرح های بندرگاهی شکل گرفته ، توسعه فرودگاه نیز انجام شده و در حال ادامه کار هستیم ، فضای عمومی شهر شکل گرفته و رضایتمندی نسبی برای مردم فراهم شده است .

وی اظهار داشت :امسال نیازمند پرداختن به امور نرم افزاری و ساختارمند کردن حوزه های مختلف هستیم و باید به حوزه گردشگری بیشتر نزدیک شویم ، فضای بعداز مذاکرات نیز می طلبد که به این سمت بیشتر حرکت کنیم .

علی اصغر مونسان ،ارائه برنامه های موقتی را یکی از معضلات در حوزه گردشگری دانست و گفت : ایجاد زیرساخت های مطمئن و برنامه های بلند مدت لازمه توسعه گردشگری کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در حوزه گردشگری نیازمند پشتوانه تحقیقی و نگاه بلند مدت است افزود : درگذشته و در بخش گردشگری تصمیم گیری ها بدون این پشتوانه انجام می شد که آسیب های ناشی از آن هنوز در این حوزه به چشم می خورد .

مونسان به برگزاری جلسات مستمربا صاحب نظران این حوزه و آسیب شناسی اقدامات گذشته اشاره کرد و افزود : ایجاد تحول درگردشگری جزیره کیش نیازمند گذشت زمان وتداوم فعالیت ها است .

عرضه بلیت به نرخ مصوب در نوروز 94 ، برقراری خطوط پروازی با کشورهای همسایه، حضور در نمایشگاههای بین المللی برای توسعه گردشگری ، معرفی وشناساندن ظرفیت های کیش به دیگر کشورها ، برگزاری جشنواره های مختلف ، افزایش جاذبه های گردشگری کیش با اجرای طرح های جدید ، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات ورزشی ملی وبین المللی از جمله برنامه های هدفمند در حوزه گردشگری که مونسان بدان اشاره کرد .

شورای عالی گردشگری سال گذشته با هدف توسعه و ارتقا زیر ساخت های گردشگری و ایجاد هماهنگی و سیاست های لازم حول محور گردشگری جزیره کیش و جلوگیری از افزایش هزینه به منظور جذب مسافران بیشتر متناسب با این سیاست ها تشکیل شد.

* افزایش مسیر های هوایی خارجی با بالا بردن کیفیت هواپیماها و پروازها در راستای ارتقا گردشگری

وی در مورد ارتقا حوزه پروازی و تجهیز ناوگان هوایی کیش گفت : تلاش کردیم درطول سال های اخیر و با این نگاه که مسیرروشنی در پیش داریم بسترها و زیر ساخت ها را فراهم کنیم ،آماده سازی زیر ساخت های آب ، برق و فاضلاب ، توسعه هتلینگ از آن جمله است .

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت : وضیعت فعلی خوب است، کیش در بین مناطق آزاد بهترین نقطه ای است که زیر ساخت های لازم در آن آماده شده است ، همچنین نسبت به داخل کشور و با توجه به قوانین حمایتی موجود ، عدم نیاز به روادید سبب شده کیش بهترین دروازه ورود خارجیان به کشور باشد .

مونسان به رشد دو برابری فعالیت های بندری در بخش های تخلیه و بارگیری اشاره کرد و گفت : طرح های عمرانی و رشد شرکت ها نیز افزایش زیادی داشته است ، در بخش اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده ایم و با داشتن یک میلیون و 600 هزار گردشگر در سال گذشته و با یک بسته گردشگری مناسب توانستیم از خروج چهار هزار و 500 میلیارد تومان جلوگیری کنیم که عملکرد بسیار خوبی است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد : تلاش ما افزایش مسیرهای هوایی خارجی ، بالا بردن کیفیت هواپیماها و پروازها و همچنین افزایش تعداد گردشگران با کیفیت به جزیره کیش است ، با خرید چند فروند هواپیما ضمن کاهش سن ناوگان شرکت هواپیمایی کیش شاهد افزایش تعداد گردشگران و کیفیت سرویس دهی خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین