کد خبر: ۵۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
در فصل گذشته، اپل موفق به فروش 10.9 میلیون تبلت شده و پس از آن سامسونگ با فروش 7.6 میلیون دستگاه تبلت قرار داشته است. جایگاه سوم را نیز شرکت چینی لنوو با فروش 2.5 میلیون دستگاه تبلت در فصل دوم 2015 به خود اختصاص داده است.
تبلت ها در هنگام ورود به بازار توانستند به سرعت طرفداران بسیاری به دست آورند اما فروش این وسایل به تازگی با کاهش قابل توجهی کاهش یافته است.

 جریان رو به رشد حضور تلفن های هوشمند با نمایشگرهایی بزرگتر همچنان ادامه دارد و حتی این روند شرکتی همانند اپل را وادار به معرفی نسخه های جدید آی‌فون با نمایشگرهای 4.7 اینچی و 5.5 اینچی کرد. به نظر می رسد معرفی گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگتر که بازاری به نام فبلت را نیز شکل داده اند، تاثیر قابل توجهی بر فروش تبلت ها داشته است و بازار تبلت روند کاهشی فروش را طی چند وقت اخیر تجربه کرده است.

بنابر جدیدترین آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت پژوهشی IDC، فروش جهانی تبلت ها بر مبنای سالانه به میزان هفت درصد و طی فصل گذشته چهار درصد افت داشته است. تبلت نمادین آی‌پد، محصول شرکت اپل نیز از این جریان در امان نبوده است و فروش هر دو نسخه بزرگ و مینی آی‌پد از سال 2013 تاکنون کاهش 26 درصدی را شاهد بوده است.

در فصل گذشته، اپل موفق به فروش 10.9 میلیون تبلت شده و پس از آن سامسونگ با فروش 7.6 میلیون دستگاه تبلت قرار داشته است. جایگاه سوم را نیز شرکت چینی لنوو با فروش 2.5 میلیون دستگاه تبلت در فصل دوم 2015 به خود اختصاص داده است.

البته روند کاهش تدریجی فروش تبلت ها تنها به یک دلیل محدود نمی شود حتی اگر تلفن های هوشمند بزرگتر یکی از عوامل اصلی در این زمینه باشند. تبلت ها به طور معمول همانند گوشی های هوشمند ارتقا نمی یابند، اغلب بین اعضای خانواده یا دوستان دست به دست می شوند و حضور لپ تاپ هایی با ضخامت کم نیز از عوامل موثر در کاهش فروش تبلت ها هستند.
مرگ تدریجی تبلت ها!


به گفته IDC، چرخه عمر طولانی‌تر، رقابت افزایش یافته از سوی دسته های دیگر مانند تلفن های هوشمند بزرگتر در ترکیب با این حقیقت که کاربران نهایی می توانند جدیدترین نسخه سیستم عامل را روی تبلت های قدیمی‌تر نصب کنند، شور و اشتیاق اولیه برای این دستگاه ها را در بازار مصرف کننده خفه کرده است.

در این میان، تولیدکنندگان با معرفی برخی ویژگی ها مانند قابلیت تقسیم نمایشگر به دو قسمت که امکان انجام همزمان دو وظیفه را فراهم می کنند و معرفی دستگاه های هیبریدی دو در یک که به تازگی از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند، امیدوارند بار دیگر به بازار تبلت رونق ببخشند.

در شرایطی که هر آن چه تبلت ها می توانستند برای مدتی به صورت انحصاری انجام دهند، اکنون توسط تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ و لپ تاپ های باریک‌تر نیز قابل انجام است باید منتظر بمانیم و ببینیم معرفی محصولاتی مانند آی‌پد پرو می تواند جان تازه ای به بازار تبلت ببخشد یا خیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین