|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
ربیعی گفت: هم اکنون 278 درمانگاه و 78 بیمارستان تامین اجتماعی خدمات لازم را برای بیمه شدگان بصورت رایگان ارائه می دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عشق دولت خدمت به فقرا، کارگران و طبقات محروم جامعه است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نمی کند.

علی ربیعی عصر دوشنبه در َآیین آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان آزادشهر، افزود: همانطور که رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کردند، همه مردم را زیر پوشش بیمه خواهند برد، این هدف کمتر از دو سال جامه عمل به خود پوشید.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متحول شده است، افزود: سازمانی که در گذشته نه چندان دور در مظان اتهام بود، امروز به جای امنی برای کارگران و اقشار تحت پوشش تبدیل شده است .

ربیعی گفت: هم اکنون 278 درمانگاه و 78 بیمارستان تامین اجتماعی خدمات لازم را برای بیمه شدگان بصورت رایگان ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه سهم درمان تامین اجتماعی یک دهم کشور است، افزود: ارائه خدمات درمانی در تامین اجتماعی بهتر از سایر مراکز است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد مشکلاتی که در مورد بیمه ها مطرح می شود، گفت: بیمه ها به تعهدات خود عمل می کنند و لذا کسی حق ندارد نارسایی های خود را به گردن بیمه ها بیاندازد.

وی افزود: نارسایی های زیادی در کشور وجود دارد اما دولت تمام توان خود را بکار گرفته است تا حدامکان این مشکلات را بصورت اساسی برطرف کند.

ربیعی ادامه داد: دولت قصد ندارد با تغییر شاخص ها، آن ها را بصورت تصنعی بالا و پائین نشان دهد و یا با ارائه وام های چند میلیونی آمار اشتغال را بالا نشان دهد .

وی گفت: دولت تدبیر و امید از وضعیت موجود راضی نیست اما حق مردم ایران است که در همه شاخص ها رشد داشته باشند و برای همین منظور برنامه های دولت نیز رسیدن به این اهداف است.

دکتر ربیعی گفت: در گزارش هایی که تهیه شده ، استان گلستان به همراه چند استان دیگر که دچار نابرابری رفاهی هستند، معرفی شده اند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای برنامه ششم رفع این نابرابری هاست تا با استفاده از ظرفیت های موجود جبران مافات شود.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی ، کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان گلستان خواند و گفت: وفاق و همدلی و انگیزه مدیران این منطقه از دیگر شاخص های مهم برای توسعه هستند.
وی همچنین تنوع فرهنگی و زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف را در سایه نظام جمهوری اسلامی نمونه خوبی برای کشور و جهان اعلام کرد و گفت: دولت هم به این تنوع احترام گذاشته و منزلت آنها را حفظ می کند.

دکتر ربیعی به درمانگاه شهرستان آزادشهر که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد اشاره کرد و گفت: دراین درمانگاه 4 خدمت تخصصی پزشکی به مردم ارائه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر دو درمانگاه آزادشهر و کلاله که ساخت آنها آغاز شده است، دو درمانگاه دیگر هم در مینودشت و بندرگز احداث خواهد شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تعدادی از مردم شهرستان آزادشهر با مجموعه از مشکلات در حوزه وزارت کار، تعاون ور فاه اجتماعی مواجه هستند.

رضا صابری افزود: 42 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در آزادشهر تاکنون از داشتن درمانگاه تامین اجتماعی محروم بودند.

وی گفت: در این شهرستان تعدادی کارگر شاغل در معدن زغال سنگ وجود دارد که در امر بازنشستگی خود با مشکلاتی مواجه هستند.

صابری از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد تا مشکل حدود 100 نفر از این کارگران برطرف شود.

حبیب شفایی فرماندار آزادشهر نیز از وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی درخواست جذب 10 نفر مربی فنی و حرفه ای را کرد که از سوی وزیر پاسخ مثبت دریافت نمود.

همچنین فرماندار آزادشهر خواستار افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شد که با این درخواست نیز موافقت شد.

درمانگاه تامین اجتماعی در آزادشهر در زمینی به مساحت 3011 مترمربع ساخته می شود و برآورد اولیه اعتبار این پروژه 78 میلیارد ریال است .

زیربنای بخش درمان این پروژه 1400مترمربع است و 1100مترمربع هم برای تاسیسات و پارکینگ در نظر گرفته شده است.

شهرستان 91 هزار نفری آزادشهر در شرق گلستان قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین