|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در جمع خبرنگاران برنامه ها و رویداد های اخیر در حوزه فوتبال را تشریح کرد.
به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛ علی کفاشیان درباره برگزاری رقابتهای فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در اصفهان، گفت: سفر خوبی به اصفهان داشتم و مسابقات به بهترین شکل در سالن ۶ هزار نفری برگزار شد. این رقابتها با برنامه‌ریزی منظم انجام شده و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ایران آمده اند، ابراز رضايت خود را اعلام کرده اند. معتقدم اصفهان شایستگی میزبان رقابتهای آسیایی و جهانی را نیز دارد.
وی در ادامه در مورد ریاستش بر کميته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC افزود: خودم را به عنوان رئیس این کمیته معرفی نکرده بودم و در دوره پیشین ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا سابقه حضور در کمیته مسابقات را داشتم و می خواستم به کارم در همان کميته ادامه دهم. ما از فعاليت ترابیان در کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا راضی و او را برای ادامه کار معرفی کرده بودیم، ولی AFC تصمیم نهایی را گرفت.

رئیس فدراسیون در ادامه تاکید کرد: مسئولان AFC اعلام کردند چون من نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم، باید ریاست یکی از کمیته‌ها را نیز بر عهده بگیرم، به همین دلیل به کمیته فوتسال آمدم. در حال حاضر حضور ایران در این کمیته با در اختیار داشتن يک پست بالاتر همراه شده و نبض فوتبال و فوتسال ساحلی آسیا در دست ما خواهد بود.البته من راضی بودم ترابیان در کمیته فوتسال AFC بماند ولی این پیشنهاد خود کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و من هم از آن ناراحتم. با این حال حتما از تجربیات وی استفاده خواهیم کرد چون ترابیان فرد کارآمد و لايقی است.
وی در ادامه درباره وضعیت کارلوس کی‌روش و اینکه آیا او به ایران بازمی‌گردد یا خیر؟ تاکید کرد: شک نکنید کی‌روش بازمی گردد چون وی با ما قرارداد دارد و به قراردادش احترام می‌گذارد. شایعاتی که درباره مذاکره کی روش با تیم‌های دیگر مطرح می‌شود، اصلا درست نیست. اگر پس از پایان مرخصی اش او هنوز به ایران نیامده، به این دلیل است که با موافقت ما این کار صورت گرفته است. کی‌روش بعد از انجام یکسری کارهای شخصی و برای حضور در نشست فنی بررسی مسابقات جام ملتهای آسیا به مالزی می‌رود و بعد از آن به ایران بازخواهد گشت.

کفاشیان در ادامه افزود: محل اقامت کی‌روش برای فعاليتش اینجاست و همانطور که گفتم برای قراردادش، احترام قائل است. اینکه مرخصی او بیشتر شده، با تفاهم و توافق ما بوده تا با خیال آسوده به ایران برگردد. کی‌روش به هیچ عنوان مربی پروازی نیست.

وی در ادامه و در مورد حق پخش تلويزیونی و تفاهم نامه اخیر با صداو سیما گفت: بگذارید در این زمینه یک مثال بزنم. یک موقع شما کاری نمی‌کنید و حقوقی نمی‌گیرید. یک موقع کاری انجام می‌دهید و به همان اندازه حقوق دریافت می‌کنید. یک جا هم وارد کار می‌شوید که حداقل حقوق را دارد، ولی شما بر اساس کاری که انجام می‌دهید و به میزان تلاش‌تان، می‌توانید درآمدتان را بیشتر کنید. این اتفاق برای تیم ملی زمان جام جهانی افتاد و ما توانستیم دو برابر حداقل مبلغی که تعیین کرده بودیم، برای تیم ملی پول دريافت کنيم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: آی پی تی وی هم به همين صورت خواهد بود. در صورت تحقق این طرح، دیگر نیازی به پیگیری برای در نظر گرفتن بودجه‌ دولت برای صدا و سیما نخواهيم بود و عایدی ما از این طریق به خودمان بستگی دارد. این موضوع انگیزه ما را بیشتر می‌کند و مطمئن هستم اگر این طرح خوب اجرا شود، چندین برابر حق پخش فوتبال برای باشگاه‌ها درآمدزایی خواهد شد. حتی خود صدا و سیما هم از این طرح، درآمد بدست می‌آورد. این یک طرح جدید است و ما با آن می‌توانیم از حق پخش سنتی بیرون بیاییم و آی پی تی وی می‌تواند در آینده به فوتبال و توسعه آن کمک کند.

وی در مورد تفاوت قرارداد حق پخش تلویزیونی ايران و ايتاليا که مقامات فدراسیون فوتبال ايتاليا آن را در نشست روز گذشته عنوان کرده اند، گفت: همان ۲۲ میلیارد را هم گفتند به خاطر اینکه دولت بودجه نداده، به شما نمی‌دهیم. ما هنوز آن پول را نگرفته‌ایم و ممکن است شکایت کنیم. ولی با سیستم IPTV، سهم فوتبال و درآمد آن مشخص می‌شود و در این صورت یک صندوق در صدا و سیما تشکیل می‌شود که بر اساس آن، درآمدها تقسیم خواهد شد.

کفاشیان در واکنش به سوالی در مورد وتو کردن دستور دبیرکل فدراسیون مبنی بر عدم اجازه حضور به باشگاه های بدهکار اينگونه ادامه داد: ما این طرح را وتو نکردیم. پول خوبی دست ما آمد که اجازه دادیم تیم‌ها در مسابقه‌ها شرکت کنند. بعد از این که قرارداد جدیدی با اسپانسر تبلیغات محیطی مسابقه‌های فوتبال امضا کردیم، به سازمان لیگ هم گفتم که سهم تیم‌هایی که بدهی ندارند پرداخت شود. اما تیم‌هایی که به افراد یا گروهی بدهی دارند از پول بدست آمده چیزی نمی‌گیرند و سهم آنها به حساب طلبکاران‌شان واریز خواهد شد تا بدهی آنها تسويه شود.
وی در ادامه افزود: البته استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارند که حتی تبلیغات محیطی هم این بدهی را پوشش نمی دهد. احتمال دارد در آینده بخش دیگری از درآمد این دو باشگاه در فدراسیون فوتبال را بلوکه کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین