|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید و محمود گودرزی در ورزش مثبت بوده و باعث رشد آن شده است.
منصور آرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: محمود گودرزی تنها ورزشی کشور است که در راس بالاترین نهاد ورزشی ایران (سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی) قرار گرفته و عملکرد او بسیار خوب بوده است.
وی ادامه داد: مدیریت ورزشی را در دولت تدبیر و امید بسیار مثبت دیدم و امیدوارم دولت بتواند در حل مشکلات زیرساختی نیز موفق عمل کند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، گفت: سال های زیادی است که مشکلات زیر ساختی ورزش وجود دارد و البته باید از تلاش های انجام شده در دو سال گذشته در این زمینه تقدیر کنیم.
وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در ورزش، اظهار کرد: بخشی از ورزش باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شود. دولت امکانات ورزشی عالی در اختیار دارد که این امکانات باید به بخش خصوصی واگذار شود.
آرامی خاطرنشان کرد: دولت فقط موظف است امکانات خود را در بخش قهرمانی و در بخش ملی هزینه کند. باید بپذیریم که باشگاه داری کار دولت نیست و دولت موظف است در مدیریت عالی ورزش حضور داشته باشد.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، گفت: دولتی بودن ورزش در این سال ها هزینه های زیادی را برروی دست دولت گذاشته است که پروژه های نیمه تمام این مشکل را دو چندان کرده است.
وی تاکید کرد: قطعا با واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی نه تنها شاهد اتمام آنها به صورت خیلی سریع خواهیم بود بلکه بار سنگینی از روی دوش دولت هم برداشته شده است.
آرامی با انتقاد از بودجه پایین ورزش ایران، گفت: بودجه فعلی اصلا کفاف ورزش کشور را نمی دهد و باید برای این مساله فکری اساسی کنیم. باید شرایط مساعد برای بخش خصوصی فراهم شود و برای آنها تسهیلات در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی نباید نگران حق پخش و خیلی مسایل دیگر باشد تا بخش خصوصی انگیزه ای برای حضور در ورزش داشته باشد.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ در ورزش، اظهار کرد: پیش از آنکه ورزش به عنوان یک فعالیت اقتصادی دیده شود، باید به آن نگاه فرهنگی داشته باشیم.
وی در خصوص مشکلات فوتبال، گفت: ما خودمان فوتبال را تبدیل به یک معضل کردیم و دلیل آن دولتی بودن باشگاه ها است. در حال حاضر باشگاه های خصوصی ما توان رقابت با باشگاه های دولتی را ندارند و این باعث بی انگیزگی بخش خصوصی می شود.
وی تاکید کرد: باید تکلیف اداره فوتبال در ایران برای همیشه مشخص شود و مطمئن باشید وقتی باشگاه ها خصوصی شد، فوتبال ما باید شرایط و ضوابط خود را هم تغییر دهد.
آرامی گفت: در فوتبال زحمات زیادی کشیده می شود اما به نظر من فوتبال در مسیر اصلی خود حرکت نمی کند.
وی در مورد حضور چهره های سیاسی در ورزش، اظهار کرد: حضور چهره های سیاسی در ورزش اگر بتوانیم از ظرفیت های آنها بهره ببریم، مهم نیست اما به هیچ عنوان نباید از چهره های دولتی در ورزش استفاده کنیم.
عضو فراکسیون ورزش در خصوص حضور نمایندگان مجلس در هیات مدیره باشگاه های مطرح، گفت: من به عنوان نماینده مجلس در هیات مدیره هیچ باشگاه و هیات رییسه هیچ فدراسیونی عضویت ندارم اما اگر کسی در آن عضویت داشته باشد و بتواند کمک کند، مشکلی ندارد.
آرامی در رابطه با حضور دو شغله ها در ورزش، اظهار کرد: باید با دو شغله ها در ورزش برابر قانون عمل کنیم و نباید به حضور آنها در ورزش پافشاری کنیم.
وی در مورد اختصاص یک درصد بودجه سازمان های دولتی به ورزش، گفت: یک درصد بودجه در ورزش انجام شده است اما متاسفانه در زمان خوبی این کار صورت نگرفت. اگر قرار است این قانون اجرایی شود باید همه دستگاه ها ملزم به پرداخت آن به اداره کل ورزش و جوانان استان خود باشند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده فساد فوتبال، اظهار کرد: بررسی این پرونده در کمیسیون اصل 90 به پایان رسیده اما هنوز گزارش آن به بیرون نیامده است.
وی در ادامه افزود: در ارتباط با ورزش نباید تصمیمات یک بام و دو هوا بگیریم و اگر قرار باشد مجموعه های دولتی کمکی به ورزش کنند، نباید فقط در برخی استان ها محدود شوند.
آرامی خاطرنشان کرد: بودجه دولت باید در ورزش و در استان های محروم هم هزینه شود و به طور مثال چرا سیستان و بلوچستان نباید نقشی در ورزش داشته باشد.
وی افزود: به نظر من دولت باید در این زمینه نقش اصولی داشته باشد و چرا باید شرکت نفت فقط در 2 استان برای فوتبال فعالیت کند و سایر استان ها از بودجه نفت در ورزش بی بهره باشند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اعتبار پایین ورزش باید این کمک ها به صورت کامل قطع شود، اما اگر این کار صورت نگرفت باید تمام استان ها با یک چشم نگاه شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین