کد خبر: ۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
یک مقام ارتش مالی اعلام کرد که دستکم 10 نظامی در حمله تروریستی روز دوشنبه به یک اردوگاه در منطقه تیمبوکتو در شمال این کشور جان خود را ازدست داده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از باماکو پایتخت مالی، این مقام نظامی افزود: نیروهای ارتش در بامداد روز دوشنبه یک حمله تروریستی را در گورما - راروس دفع کردند که موجب کشته شدن 10 تن از نظامیان شد.
یک منبع نظامی دیگر نیز با تایید وقوع این حمله غافلگیرانه گفت: هدف آن یگان گارد ملی مستقر در گورما - راروس بوده که10 کشته برجاگذاشته است.
به گفته این منبع، مهاجمان، تروریست های وابسته به گروه تکفیری موسوم به انصار دین بودند.
این حمله 2 روز پس از کشته شدن 2 نظامی مالی و زخمی شدن 4 تن دیگر در یک حمله غافلگیرانه در مرکز این کشور واقع در غرب قاره آفریقا صورت گرفت.
با اینکه حملات گروه های تکفیری و تروریستی مرتبط با القاعده از مدت ها پیش بر بخش های شمالی مالی متمرکز بوده، اما در ماه های اخیر به مرکز و حتی در ماه ژوئن به جنوب این کشور در نزدیکی مرزهای ساحل عاج و بورکینافاسو گسترش یافته است.
بخش های شمالی مالی در اوایل 2012 تحت اشغال گروه های تکفیری انصار دین، القاعده در مغرب عربی و جنبش توحید و جهاد در غرب آفریقا قرار گرفت.
حرکت این گروهای تروریستی به سوی جنوب به منظور اشغال پایتخت این کشور، موجب مداخله نظامی فرانسه در ژانویه 2013 و درهم کوبیده شدن مواضع این گروه ها در شمال مالی شد.
منابع نظامی مالی گفتند که 2 نظامی این کشور در حمله غافلگیرانه روز شنبه به کاروان نیروهای ارتش نزدیک شهرک نامپالا در مرکز این کشور آفریقایی کشته و 4 نظامی دیگر زخمی شده اند.
به گفته یک افسر در شهرک موپتی در نزدیک محل حادثه، مهاجمان پس از منفجر کردن بمب های کار گذاشته شده به منظور متوقف کردن حرکت کاروان نظامی، به سوی نظامیان تیراندازی کردند.
شماری از گروه های مسلح تکفیری و همچنین شبه نظامیان وابسته به القاعده در صحرای شمال مالی که تا قبل از مداخله نظامی سال 2013 فرانسه، این منطقه را در اشغال خود داشتند، پس از حمله نیروهای فرانسوی پراکنده شدند.
با وجود مداخله نظامی فرانسه، ناامنی در این منطقه ادامه یافته و حملات در ماه های اخیر به بخش های جنوبی مالی گسترش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین