|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
عراقچی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مزایای تیم مذاکره کننده انسجام داخلی و همدلی همه اعضای تیم بود، از نقش آقای حسین فریدون در انجام وظیفه سخت هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، ارائه مشورت، انتقال مطالب و تقویت انسجام و همبستگی تیم مذاکره کننده تقدیر کرد.
سید عباس عراقچی از اینکه محتوای یک جلسه خصوصی و کاری با شورای خبر صدا و سیما به صورت ناقص و مخدوش در سایت خبری صدا و سیما منتشر شد، ابراز شگفتی کرد و آن را مغایر با منافع و امنیت ملی دانست. به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه از اینکه سخنانش در این جلسه خصوصی به صورت ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوایی و نگارشی، در سایت خبری صدا و سیما منتشر شد اظهار شگفتی کرده و چنین امری را نه تنها غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، بلکه یک خلاف بیّن اداری و مغایر با منافع و امنیت ملی دانست و خواستار پیگیری آن از سوی مقامات عالی سازمان صدا و سیما شد. سایت خبری صدا و سیما با فاصله کوتاهی خبر مزبور را از سایت برداشت و توضیح داد مطالبی که به نقل از عراقچی در نشست با مسئولان معاونت خبر روی خروجی قرار گرفت ناشی از یک خطای برداشت بوده است. خبرگزاری صداوسیما تاکید کرده است این مطلب که تلفیقی از اطلاعات درست و نادرست است قابل استناد نیست. با این حال مطلب مزبور بلافاصله توسط سایت‌های مختلف بازنشر شد.

 عراقچی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مزایای تیم مذاکره کننده انسجام داخلی و همدلی همه اعضای تیم بود، از نقش آقای حسین فریدون در انجام وظیفه سخت هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، ارائه مشورت، انتقال مطالب و تقویت انسجام و همبستگی تیم مذاکره کننده تقدیر کرد. عراقچی در جمع  مديران ارشد، مديران کل و سردبيران ارشد  بخش هاي خبري و برنامه ساز سياسي صداوسيما  درباره نقش حسين فريدون درمذاکرات توضيح داده بود كه ظاهرا اين بخش حاشيه‌ساز  شده است. عراقچي گفته بود: فريدون رابط ما با رئيس جمهور بود و ما برادر رئيس جمهور را به عنوان عضو تيم مذاکره کننده وارد جلسات مي‌کرديم اما او دخالتي در مذاکرات نداشت. وي گفت: او در تماس‌هايش مي‌توانست درباره مسائل فوري به زبان سمناني وسرخه‌اي  از روحاني سوال کند كه اين روش كمك زيادي به روند مذاكره بود. به گفته عضو ارشد تيم مذاكره كننده در زمان جنگ نيز از سمناني‌ها در پست بيسيم‌چي استفاده مي‌شد.
منبع: قانون
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
5
نیش عقرب؛ پاداشِ خوش-خدمتی های عراقچی به صداوسیما!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین