|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید ارتباط میان مراکز دینی سایر کشورها با مراکز تخصصی دینی ایران صورت بگیرد.
ابوذر ابراهیمی روز یکشنبه در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، با بیان اینکه این سازمان بیش از 80 نمایندگی در خارج از کشور دارد، اظهار کرد: از جمله فعالیت های این نمایندگی ها شامل برگزاری هفته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه های هنری، برگزاری هفته های فیلم، برپایی نمایشگاه های قرآنی، همایش های تخصصی فرهنگی و دینی، انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و فراهم آوردن زمینه های ارتباطی با مراکز علمی و فرهنگی دنیا می می شود.

وی به حضور رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در بخش کارهای دینی، یکی از برنامه های این سازمان اعزام مبلغ است که امسال از حدود دو هزار نفر مبلغ بومی در کشورهای گوناگون استفاده شد و نیز 76 نفر مبلغ ایرانی برای تبلیغ میان ایرانیان خارج از کشور اعزام شدند.

وی اعزام بیش از 60 گروه قاری قرآن کریم و تواشیح به کشورهای مختلف را از دیگر اقدامات این سازمان در این زمینه برشمرد و بیان کرد: در بخش فرهنگی و هنری هفته های فیلم، هفته های فرهنگی هنری، نمایشگاه های کتاب و قرآنی در چندین کشور برگزار شده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و 500 عنوان کتاب از جمله کتاب های شهید آیت الله مرتضی مطهری و سایر علما به زبان های مختلف ترجمه شده است و در برخی از کشورهای دنیا به کتاب های ترجمه شده توسط ایران ارجاع داده می شود.

وی در رابطه با سیاست فعلی این سازمان در زمینه ترجمه کتاب به زبان های دیگر اظهار کرد: در 13 موضوع معرفی شده به ناشران، امر ترجمه کتاب به ناشران سپرده شده است و در این زمینه 30 تا 70 درصد حمایت مالی از ناشرانی که در این بخش فعالیت می کنند، انجام می شود و در این زمینه نیز استقبال خوبی شده است و کتاب های بسیاری به کتابخانه های ملی کشورهای مختلف از این طریق اهدا می شود.

ابراهیمی همچنین به جمع آوری فایل تمام کتاب های ترجمه شده پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال جمع آوری این فایل ها هستیم تا آنان را به کتابخانه دیجیتال با قابلیت جست وجو تبدیل کنیم و این کار در برخی از زبان ها به پایان رسیده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم توسعه ارتباطات بین حوزه علمیه قم و جهان اسلام تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف حوزه علمیه، استفاده و کاربردی کردن نظرات مغفول مانده در فقه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم اشاره کرد و گفت: با فعالیت های این مرکز آشنایی دارم و کارهای خوبی از جمله در مسائل هسته ای و موضوعات مستحدثه انجام شده است.

وی بر عملیاتی شدن تفاهم نامه این سازمان با مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تاکید کرد و گفت: دایره المعارف هایی در کشورهای مختلف در حال نگارش است و برای مدخل های آنان، مرکز فقهی کارهای زیادی می تواند انجام دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین